Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CANBus
ja jag var in och kollade på din, ja du hade monterat de nya strålkastarna, och monterat ett grått tunnelfack i din beiga inredning, nice.
jag ser dock att du inte har:
kofångare facelift, inte heller högtryckspolning fram, Ratt(softleather),rattairbag modell svart, ratt kontrollers,växelspak Charcoal inredning(svart), och vad det innebär även en svart LSM, DDM,PDM och vid facelift CCM panel,kromsarg runt stereon, och dessvärre är facelift stereon av modell 650 eller 850, ej heller facelift handtagen i dörrsidorna, ej heller verkar du ha en KIR nyckel, men det må så vara.
Du hade inte de nya faceliftstolarna,inte heller facelifts DIM, de nya charcoal spakarna, och inte nya backspeglarna, facelift torkararmar med flatblade.
Den nya takkonsollen, har du den?

och det är vad jag just i detta ögonblick ser att du inte har..
av Gatzone
CANBus skrev:ja jag var in och kollade på din, ja du hade monterat de nya strålkastarna, och monterat ett grått tunnelfack i din beiga inredning, nice.
jag ser dock att du inte har:
kofångare facelift, inte heller högtryckspolning fram, Ratt(softleather),rattairbag modell svart, ratt kontrollers,växelspak Charcoal inredning(svart), och vad det innebär även en svart LSM, DDM,PDM och vid facelift CCM panel,kromsarg runt stereon, och dessvärre är facelift stereon av modell 650 eller 850, ej heller facelift handtagen i dörrsidorna, ej heller verkar du ha en KIR nyckel, men det må så vara.
Du hade inte de nya faceliftstolarna,inte heller facelifts DIM, de nya charcoal spakarna, och inte nya backspeglarna, facelift torkararmar med flatblade.
Den nya takkonsollen, har du den?

och det är vad jag just i detta ögonblick ser att du inte har..
Främre kofångare är bestäld, så resten utav delarna till tunnelkonsollen (borstad aluminium) även köpt till handsfacket och dörrsidorna) KIR nyckeln är oxå bestäld kommer imorgon Onsdag för att vara exakt! den nya stereon avvaktar jag med än så länge, kromringar, skall jag köpa ist för att byta ut hela DIM enheten (kombinationsinstrumentet) Bakspoiler finns färdig att hämta hos lackeraren, men kromad list (precis en sådan jag köpt till fronten oxå) 07:ans modell) jag har dock valt bort högtrycksspolning på strålkastarna, och tänker ist använda mig utav ett täcklock där för att det drar mycket spolarvätska med högtryck (haft det på min tidigare bil) Sportratten har jag tänkt att beställa för att den skall passa in bäst ihop med aluminiumet, jag skall även beställa den sportväxelspaksknoppen med reflex på...
stolarna har jag själv valt att inte byta ut eftersom bara 1 stol ligger på 12 000, och baksätet var aldrig använt när jag köpte den, passagerarsätet var knappt heller använt, då en tjänsteman på skanska hade ägt den innan! torkararmarna "flatline" har jag redan köpt, ligger här hemma, (bättre att sätta på dem till våren anser jag)
Backspeglarna har jag inte beställt ännu, men jag tar lite i taget, så gott ställt att ta allt på en gång har jag inte!

Och vad är det som skiljer den "nya" takkonsollen som du beskriver jämfört med den gamla?
Rätt så intressant att veta eftersom du verkar vara insatt i allt nytt som finns i bilarna!
av CANBus
jo alltså på den nya faceliftkofångaren sitter spolningen i en liten enhet som skjuts ut ifrån kofångaren..där finns ingen "täckplugg" att köpa, spolaren är själva täckningen från början, och att inte koppla in den låter ju inte så seriöst.
sen är det ju så att om du väljer bort en massa saker som har med faceliften att göra så har du heller inte gjort faceliften fullt ut, och det är ju det jag menar med 100 lax.
du säger att en hel facelift inte kostar 100 lax, vilket jag vill påstå, som det oxå gör om du räknar ihop ALLT som har med faceliften att göra upp till årets modell.
av Gatzone
Jaså, och hur säker är du med alla uppgifter? eftersom jag använder mig utav volvos återförsäljar program och kollat de det så ser jag då iaf "täckpluggar"
Ang. hur jag vill göra med spolarvätskan så bryr jag mig faktiskt inte om vad du tycker verkar seriöst eller inte, eftersom det inte är så jätteviktig investering eftersom det inte kommer att fungera lika effektivt som torkarbladen gjorde.. Och förresten, du kanske var för snabb med att svara så att du missade min fråga där jag bad dig förklara vad den nya takkonsollen skiljer sig ifrån den gamla, vore som sagt väldigt intressant att veta!
av CANBus
Ja, för att återgå till den ordinarie dialogen som en gång var:

CANBus skrev:räkna med att en hel facelift, och vad allt innebär kostar ca 100.000 kr.
Gatzone skrev:Själv så håller man för närvarande på med en facelift till 05:an och uppåt har precis fått en färdig tunnelkonsol, baklampor, xenonstrålkastare (klarglas) bakspoiler, och det kommer garanterat inte att gå på 100 tusen som en person skrev här ovan..
Nej givetvis så kostar inte lampor och lite småsaker som en mittkonsoll och nån kofångare ..etc etc inte 100 lax, men en HEL facelift kostar kosin och det är närmare 100 lax när man räknar efter.
För det var det jag syftade på..
Givetvis läser jag vad folk skriver, men ansåg att den var relativ, frågan om takkonsollen alltså...den ser annorlunda ut på 05 än på 02.
Användarvisningsbild
av iaken
Blir ju en dyr historia naturligtvis. Men man väljer ju vad man vill ha från en nyare bil. Jag hade nog personligen hellre köpt en ny bil än att göra en full facelift för 100k :)
av CANBus
ja jag har orkat klart kan jag säga..

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]