Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Efter ha fyllt på spolarvätska idag så kommer ingenting på vindrutan. Man hör dock själva motorn, men ingen vätska kommer:(

Körde ett längre tag med väldigt lite spolarvätska. Men detta hände nu när jag fyllt på.

Inte roligt då jag ska byta in bilen mot en ny i dec:(

Förslag någon?
Användarvisningsbild
av RWD
Är det kallt, har det frusit? Har hänt mig trots rätt blandning i vätskan.
Ska sätta dit nya med värme nu. Kostar 550kr för materialet.
av CHSC
Ska du byta in den på en större firma tror jag inte de bryr sig om du säger som det är.
Själv tappade jag tankluckan på väg till bilfirman samma dag som jag skulle byta in den. Pinsamt som fan men de fixade fram en ny lucka själva.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
CHSC skrev:Ska du byta in den på en större firma tror jag inte de bryr sig om du säger som det är.
Själv tappade jag tankluckan på väg till bilfirman samma dag som jag skulle byta in den. Pinsamt som fan men de fixade fram en ny lucka själva.
Uppdaterad info: Nu fungerar det igen. Av någon konstig anledning! Man tackar för alla svar i alla fall! :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
CHSC skrev:Ska du byta in den på en större firma tror jag inte de bryr sig om du säger som det är.
Uppdaterad info: Nu fungerar det igen. Av någon konstig anledning! Man tackar för alla svar i alla fall! :)
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]