NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Förlåt att jag nu kommer helt OT. Men jag såg på en bild från JB en V50 med lika klädsel som jag har. När jag lade upp bild på min bils inredning kommenterade "grillchips" att sömmarna hade samma färg, orange, som bilen. Det stämmer tydligen, för på bilden från JB är sömmarna vita som bilen. Men "grillchips", skulle inte en resa till Jönköping vara bra, då kan du köpa både ratt och skinnklädsel :D
Bilagor
image[5].jpg
image[5].jpg (89.75 KiB) Visad 405 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja tycker ändå att bilen är värd att kolla upp. Volvo får upp om den är specad med R-Design eller inte. Speglar och grill och mätarhus mm. går enkelt att byta till. Diverse spakar och annat likaså.
Användarvisningsbild
av grillchips
SvenB: Se på tusan, det har du ju rätt i! Trevlig detalj tycker jag! :)
Nästa år ska jag byta ut passagerarstolen (pga kattincidenten för längesen) och om det finns komplett inredning till ett bra pris så slår jag förmodligen till men många kärror är åtminstone en stols airbag utlöst på vilket försvårar processen. I samma veva ska jag försöka tajma in besöket så jag kan norpa en ratt, instrumentpanel och växelspaksknopp.

Perra: Definitivt, jag har ju bytt mycket på min fabriksoriginal till r-design men det som vore konstigt i mitt tycke är att just pedalerna torde vara bland det billigaste i utbytesväg och därmed ett märkligt avkall. Kan såklart vara en smaksak då skorna som sagt får mer grepp på sportpedalerna.
Att det är en r-design från fabrik borde man kunna se ifall man reggar sig på minvolvo eller har jag fel?
av v50chrill3
Nu börjar det bli intressant..Bilen har en tidigare brukare en äldre herre runt 70års åldern och att han skulle bytt nått är inte sannolikt..Men enligt minvolvo är det en Momentun i utrustningsnivå men på utrustningslistan står r-design..Vad jag kan se är det enda som saknas är just pedalerna..
Användarvisningsbild
av grillchips
Man ska aldrig säga aldrig men det är verkligen inte sannolikt nej. ;)
Önska dig pedalerna i julklapp så har du en 100% komplett r-design sen!
Användarvisningsbild
av grillchips
Vi kan byta rakt av mot dina sommarfälgar som jag gissar är 17" serapis. ;)
Användarvisningsbild
av P210
På ebay hittade jag en sats för $59.00 (438.74 SEK) enligt standardtexen tillkommer "International Priority Shipping to Sweden för 307:-" , men det kan du få ned till ett par tior om du mailar säljaren, be honom skicka med enklaste brevporto...
http://www.ebay.com/itm/Volvo-Aluminum- ... bb&vxp=mtr
Från USA visserligen, men säljaren lovar: No additional import charges at delivery!

Hova har "sänkt" till 851:-
http://www.hova.com/pedalset-r-design-v ... n-v50-c70/
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]