Axan skrev:RWD skrev:Axan skrev:Polestar hade varit fint men inte lätt att hitta.
Hur mycket drar en 2.4d?
Går att komma ner i 0,5 på landsväg i 90km/h.
Annars skulle jag säga 0,55-0,60 landsväg i lite högre tempo.
Men det är ju väldigt individuellt.
Har kört samma sträcka c:a 60 mil till Idre med en V70 drive och den var något törstigare än min 2,4d.
Har 1,5 mil till jobbet men skjutsar mina två barn till en hel del aktiviteter på kvällar och helger med sträckor runt 3-4km ligger då på 0,75-0,8 men det är många stopp vid skola-dagis och sju aktiviteter/ vecka och storhandling en gång i veckan
Sen gasar man ju lite extra när man har 460Nm. Har även skidbox och cykelhållare på taket och c:a 1mil på motorväg till jobbet.
Låter ju kanon bra. Ska åka och titta på den vita i helgen. Vad borde en sådan bil ligga på i pris eller är det ok rätt av, måste väl ändå finnas någon prutmån :D
Jag har ju i och för sig manuell, vet inte om eller hur mycket det skiljer i förbrukning mot en automat.
Tycker det borde gå att pruta lite, det går det väl alltid om man är trevlig och inte krånglar för mycket.
Summum har ju helskinn ("Prestige läderklädsel) och det ingår "Dynamic stolar" som har lite bättre sidostöd/skålning. Sömmarna skiljer sig också från standard/komfortdstolarna.
Jag har dock sett att en del har valt bort "Dynamicstolarna" i Summumpaketet (det är fortfarande prestige läderklädsel dock).
Jag föredrar helt klart de lite mer skålade stolarna.
Tror inte det är vanligt med fjärrstyrd dieselvärmare heller, såg ingen som hade det när jag letade. Däremot nån som inte hade tidur till värmaren.
Angående spännaren till hjälpapparatremmen så mådte du nog kolla med verkstan där den är servad om den är bytt. Annars borde det väl bara vara att lämna in den och få det gjort utan kostnad skulle jag tro.
Sen kan jag tipsa om att Folksam har 15000 mils maskinskadeförsäkring för Volvobilar (utan extra kostnad som t.ex IF) och självrisk på 3000kr.