- sön 23 nov 2014, 21:25
ER skrev:Finns INGET som heter att man "tvingas pressa sig ut i trafiken i för liten lucka", då finns ingen lucka att ens ta från början, hur skulle det se ut om man som bilist kastar sig ut framför en tradare på samma vis, då blir det inget kvar av bilen så hur man än vänder "vinner" tradaren kampen.Om en lastbilschaffis beter sig enligt regelverket och står stilla och väntar på att kunna köra ut i en lucka stor nog för att inte hindra någon, vad gör du då? Om jag noterar en sådan situation släpper jag fram tradaren. Det är orimligt att tradaren ska vänta 10-15 min, ibland mer, innan läge uppstår. Vi har ett par ställen i stan där detta är ett frekvent problem. Det kostar mig endast liten tid. Och ingen prestige. Nästa gång kanske jag väntar bakom en tradare och då blir jag glad om någon släpper fram tradaren framför mig.... Lite samarbete skadar inte i långa loppet. Men det är klart: om en förare av ett stort fordon tränger sig fram enligt principen "störst går först" blir även jag irriterad. Men här i stan är det mest kollektivtrafikens busschaffisar som kör så. Och de har det inte lätt här i stan, vill jag lova. Det är högerregel på mer än ett ställe...
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."