Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
Har någon sett den nya S80, den skall tydligen vara åt Bmw 5 serien & Audi modellerna, snyggare invändigt med ny instrumentpanel (inte lika sluttande utan typ BMW stuk), rakare kaross med rakare linjer över hjulhusen, snyggare baktill med sina "ögon" lampor, större än S60 men mindre än dagens S80. Nyckel lös, du startar med hjälp av en knapp. Jag väntar med spänning, tydligen riktigt snygg och lite tuffare och kan kanske locka yngre köpare. Jag tror att den nya V70 som kommer nästa år kommer att vara i större format liknande E-klass, nu är ju S80 dyrare än V70 och kanske därför de säljer mycket mer av den än S80? Det kanske blir en S80 om det är så den skall heta? Den kommer med nya motorer som en 6:a & 8:a.

V70 2.5T -04
av S.t.r.a.n.D
Låter riktigt tufft. Väntar på mer info. Posta gärna länkar eller bilder så fort ni får tag i det..
Användarvisningsbild
av Brainy
Råder lite delade meningar om detta är nya s80, efterföljaren till c70 eller om det inte ens är en volvo men bakdelen ser ju verkligen ut som en volvo men isådana fall är den riktigt bra kamoflerad, hoppas jag iaf så den inte ska se ut som en pontiac på riktigt.
Bild
Bild
/Anders
av boeder
Vad jag hörde byggs den nya S80 på plattform ifrån Jaguar? Kan det stämma? Jag tror att bilden visar nya S80, den skall även ha fenan på taket. Men vad bilden säger tycker jag den ser väldigt liten ut?

V70 2.5T
Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]

S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Nej, det har jag inte, är min mors bil s&arin[…]