Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvovsjuttio
Nexus skrev:ska du byta fjädrar bak så ta stötdämparna i samma veva när du ändå har sakerna isär. Sen in på en hjulinställning då fjäderbenen fram går sätta lite olika. Undre hålet i spindeln är ovalt om jag ej minns fel så där går det justera lite :-)-)
Japp, tänkte byta allt samt ljuddämpare när man är där bak och grejar. Men det blir lite senare.
Du tycker alltså jag ska vänta med hjulinställningen tills jag bytt dämpare o fjädrar bak alltså?
av volvovsjuttio
Lucif3r skrev:
volvovsjuttio skrev:Visst var allt tokslut, fjäderbenen och fjädrarna (som dessutom var kapade).
Hur långt mellan däck och skärmkant var det innan resp. nu? Och vad har du för däckdimension?
195 65 R15
Nu typ 10-11 cm och innan vettef*an, men inte många cm. Så det skiljer sig kanske inte så mycket, bara att det ser jäkligt ovant ut nu kanske.
Användarvisningsbild
av Hilmer
volvovsjuttio skrev:
Lucif3r skrev:
volvovsjuttio skrev:Visst var allt tokslut, fjäderbenen och fjädrarna (som dessutom var kapade).
Hur långt mellan däck och skärmkant var det innan resp. nu? Och vad har du för däckdimension?
195 65 R15
Nu typ 10-11 cm och innan vettef*an, men inte många cm. Så det skiljer sig kanske inte så mycket, bara att det ser jäkligt ovant ut nu kanske.
Jag har 205/50/16 och jag har 18-20mm emellan med 60/40 sänkning.
Så när fjädrarna väl har satt sig så sjunker den ju aning så det känns inte orimligt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
volvovsjuttio skrev:195 65 R15

Det låter rätt normalt. Jag har väl ungefär 7-8cm mellan däck och skärmkant, med 205/50R16, och då är ju mina dämpare och fjädrar gud vet hur gamla.

Så ja, jag tycker inte du ska oroa dig något över det, den kommer ju sjunka nån/några cm ju mer du kör också, så ut och gasa och var glad :wink:
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]