Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

xerent skrev:Om nu svart är fult i verkligheten, kanske det här kan vara ett alternativ också? 8,5x19" WSP-fälgar med "XC"-tema. Kanske är dom lite för breda för 235-däcken.

Bild
Dom där kör sambon på sin XC70 fast med antracitfärgad fälg med polerade "ribbor", är ruskigt snyggt.

//David
Jo jag var nära att beställa de fälgarna, med tanke på att de fanns med rätt CB till och med, samt att bror min råkade bo en halvmil från återförsäljaren... :grin:

Så hade jag inte hittat en otroligt fin uppsättning Erakir 15 mil bort kunde det nästan ha blivit sådana :lol:

Svängde förresten förbi Bilbolaget idag och plockade upp stänkskydd. Billigare än Hova.com, 320 kr paret ! Man ska inte tro att allt är billigare på nätet :lol:
Nån bild när jag monterat dem kommer.
xerent skrev:Lämnade in bilen nyss för bussningar/länkarmar, styrstag och hjulinställning. När jag parkerat utanför Bilbolaget kunde jag inte öppna förardörren från insidan. Teknikern ska kolla på det, förhoppningsvis slipper jag byta låskista... Förbaskade Volvo-kvalitét!!

Edit: Dörren gick att öppna när låset hade tinat upp. Blev offererad en fix från Volvo som inkluderar extra isolering i dörren, smörjning med fett, osv. Det skulle kosta 3000 med arbete. Ska kolla om jag inte kan öppna upp dörrsidan och smörja med en himla massa fett.
Bilen känns stabilare minst sagt efter bussningsbytet iaf, så det var ju skönt.
Vad gick kalaset med bussningar och det på?
StefanN skrev:Vad gick kalaset med bussningar och det på?
6750 kr.
xerent skrev:Svängde förresten förbi Bilbolaget idag och plockade upp stänkskydd. [...] Nån bild när jag monterat dem kommer.
Edit: Idag monterades stänkskydden. Gör mycket för bilens utseende; den ser än mer rejäl ut.

Bild

Jag uppskattar plasten mer och mer. Underbart att kunna torka av den med en halvsmutsig blöt tvättsvamp och torka med en trasa och en handduk, utan att behöva oroa sig för repor. :lol:
Användarvisningsbild
av xerent
Bilen har fått smeknamnen "bensinslukarn" och "supervesslan" i hemmet nu. Har kört 300 mil sen jag fick han och färddatorn visar 1.12 liter/mil. Återkommer med faktisk förbrukning.

Full tank gav "40 mil till tom tank" :D
Användarvisningsbild
av xerent
StefanN skrev:Men det bästa är ju att det är värt det. :D
Jag är inte övertygad, faktiskt. Motorn har en trevlig gång i låga hastigheter och den är betydligt trevligare på vintern än dieseln med tanke på hur mycket värme den genererar. Men när man ska gasa så känns den faktiskt slö, om man inte trycker plattan i mattan för maximalt varv i kickdown först då hittar man lite vrid. Omkörningar är plågsamma om man inte trycker plattan i botten; det ska man väl inte behöva med en motor på 240 hästar? Kanske var jag bortskämd med 175-hästars turbodieseln. Det är en trevlig motor trots sina brister. Jag saknar verkligen turbon i den här motorn. Polarens XC70N 2.5T känns som en raket i jämförelse, trots att den har färre cylindrar och färre hästar. Men den har å andra sidan ett tråkigare motorljud, men vad hjälper ljud om det bara väsnas? En sak är säker; jag hade nog egentligen föredragit en V70 T6 AWD, både i motor och väghållning, kort sagt körglädje. Hade inte frugan varit med på ett hörn hade det nog blivit en sådan också. Det positiva är karaktären i stadstrafik, där komforten är oslagbar. Sen kanske jag ändrar uppfattning om XC70-chassit när det dyker upp en halvmeter snö.
Turbuknuffen är vanebildande och ger många subjektiva hästkrafter. Men fysiken ljuger inte. 240HK är ändå 240 HK.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 39

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]