- tis 25 nov 2014, 08:48
#921526
Är det ingen som har tagit isär den där grejen "CEM".. och har bilder på insidan?
Det problemet som jag lär stöta på är ju dels att förstå vilket relä som är vilket, samt var man skaffar ett nytt.
Hela konstruktionen verkar ju idiotisk, bland annat så sitter det mekaniska reläer i denna pryl både för torkarmotorer fram och bak.
Det är ju som gjort för att gå sönder, speciellt i nordiska förhållanden med fastfrusna torkarblad.
Man får en känsla av att konstruktionen är gjord för att kosta så lite som möjligt i tillverkningsledet samt inbringa
så stora inkomster som möjligt i service...
dieselputte skrev:..Vet inte hur pass viktigt det är, men jag kopplar alltid bort batteriet när jag skall göra några som helst ingrepp i det elektriska på bilenAbsolut! Inte minst därför att det sitter en air-bag just ovanför.
Är det ingen som har tagit isär den där grejen "CEM".. och har bilder på insidan?
Det problemet som jag lär stöta på är ju dels att förstå vilket relä som är vilket, samt var man skaffar ett nytt.
Hela konstruktionen verkar ju idiotisk, bland annat så sitter det mekaniska reläer i denna pryl både för torkarmotorer fram och bak.
Det är ju som gjort för att gå sönder, speciellt i nordiska förhållanden med fastfrusna torkarblad.
Man får en känsla av att konstruktionen är gjord för att kosta så lite som möjligt i tillverkningsledet samt inbringa
så stora inkomster som möjligt i service...
