Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta hände mig idag på S60 2008 ( FÖRLÅT FEL TRÅD). gjorde som ni säger, letade upp låsanrdningen från bagagluckan, och drog den uppåt. Det funkade. Skulle gärna vilja smörja den så det inte händer igen. Nån som vet vad man kan använda konkret?
av Yaniz
Jag brukar spruta på sådan där vätska som smälter is på vindrutan (så man slipper skrapa). 4-5 tryck på pumpflaskan så är hela luckan indränkt. Rinner som fan, men är det kris, så är det kris. Funkar kanon, finns att köpa överallt där det säljs biltillbehör ... Har alltid en sån i bilen och använder den till allt, exv för att tina upp lås, dörrar, vindruta mm. Det är bara att spruta stort och mycket; det löser allt!
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Min har frusit några gånger, men det är inte låset som fryser då, utan själva luckan. Är man två så kan en lirka med luckan när den andre trycker på öppningsknappen i bilen, så går det att få upp den då. Men är man ensam hinner man inte runt, så att säga...
Användarvisningsbild
av Vojje
det är för att Volvo dessvärre placerat tanklocket på fel sida bilen. Av ngn anledning har man fått för sig att det är vänstertrafik på mackområdet :shock:
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]