Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fulafiskar
tjena

har köpt en s60 -01 som bensinvärmaren inte vill gå igång den funka nån gång när jag köpte den men nu vill den inte gå igång kommer inga ljud eller dylik,,,

har läst lite om att man ska sota den med jämna mellanrum ,,,

då lyder min fråga,, hur fan sotar jag den? läste någonstans att man ska dränka den i sprit kanske? är de nått mer man ska göra när man servar den?

skulle va guld att få den att funka nu till vintern :)
Senast redigerad av 1 fulafiskar, redigerad totalt 0 gånger.
av S6024t
tror inte du behöver sota den,man varför den inte startar så får du läsa av felcoder..gör du för många startförsök och den inte startat så blir den blokerad o måste läsas av/öppnas med en PPC eller till Volvo.
av fulafiskar
S6024t skrev:tror inte du behöver sota den,man varför den inte startar så får du läsa av felcoder..gör du för många startförsök och den inte startat så blir den blokerad o måste läsas av/öppnas med en PPC eller till Volvo.
har en liten felkodsläsare vet inte hur bra den är men den utstrålar inga felkoder

ägaren innan mig sommarkörde endast bilen så kan tänka mig att bensinvärmaren inte har blivit använd på ett tag då jag hört att den kan sota igen
av *pettson*
fulafiskar skrev:grejen e är rätt fattig o volvo verkstäder är inte speciellt billiga. skulle vilja serva den själv hört att man ska dränka den i t sprit kan de hjälpa?
Det hjälper mot många saker. Men det löser inte ditt problem.
Har du inte egen utrustning och inte har råd med urläsning. Ja då får du vänta helt enkelt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Var det någon som vann på lotteri nu? Ni finns i Örebro båda två. :)
Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]

Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]