- mån 24 nov 2014, 21:07
Jag skriver upp mina tankningar i en app varje gång jag tankar så jag har exakt koll på hur många cl den dragit sen jag hämtade ut bilen. Det var också så jag märkte att skillnaden från färddator och verklig förbrukning ökade något när man hade den i auto.. på samma sätt som det ju också ökar om man kör värmaren via VOC/tidur eller direktstart.
svedan skrev:Värmarens förbrukning räknas inte i färddatorn. Så hur vet man att den ökar totalförbrukningen?? Bara vad man tror eller önskar (så man får rätt?)? Tekniskt så drar en motor mindre när den blir varm, så värmaren ska ju vara på enligt mig. Om jag flyttar bilen 5 m, hinner den inte starta! Fast som sagts tidigare, kör jag bara korta sträckor, kan den ju stängas av. men då kör jag ju varje gång med kall motor, vilket inte är så bra!! Lycka till![]()
Jag skriver upp mina tankningar i en app varje gång jag tankar så jag har exakt koll på hur många cl den dragit sen jag hämtade ut bilen. Det var också så jag märkte att skillnaden från färddator och verklig förbrukning ökade något när man hade den i auto.. på samma sätt som det ju också ökar om man kör värmaren via VOC/tidur eller direktstart.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13

- By Patrik7204