Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinB82
Här händer det inte så mycket.
Ska in till Volvo å få ett nytt grill emblem, var tydligen en kampanj som snart går ut.

Hittade min gamla fartkameravarnare i garaget, å satte in den.
Mest för jag ville ha gps hastighetsmätaren, då jag har avvikit från original rullomkrets på mina hjul, men passade på att ladda ner senaste uppdateringen till den, ska den ändå sitta i bilen så kan den ju få göra litet nytta också :D
Bild}
Användarvisningsbild
av MartinB82
Blev sugen på att prova lite Plasti dip, efter ha sett flera andra på detta forum som använd det.

Bild

Bild

Tanken var att bara Volvo och R-Design emblemet skulle få vara kvar, men tyckte att det blev lite väl mörkt i nosen på den, så drog av dippen på järnmärket också.
Får prova lite så, kan hända att den blir helsvart igen.
Bild
av Lövet
Kul att du också dippat. Tycker nog dock att du ska ta av dippen på diagonala ribban. Då får du samma look som på Volvo R-grill till faceliften. En bra kompromiss.
Användarvisningsbild
av MartinB82
Lövet skrev:Kul att du också dippat. Tycker nog dock att du ska ta av dippen på diagonala ribban. Då får du samma look som på Volvo R-grill till faceliften. En bra kompromiss.
Absolut, tanken slog mig allt, men tyckte att det var kul att prova på något lite annorlunda.
Men har inte bestämt mig ännu på hur det ska få vara, fördelen är ju att det är väldigt lätt att ändra på det just nu :D
Användarvisningsbild
av TommyP86
Får man fråga, ni som plastidippat (vinter) fälgar, hur bra håller det tätt? Skulle vilja köra min ixion i vinter men de kommer ärga sönder isåfall, tänkte om det hade räckt med att plastidippa?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kör plastidippade vinterfälgar.. Efter ca 1500 mil såg det ut så här när jag härom veckan skulle lägga på ett nytt lager för att ta bort småskavankerna:
Bild
Bilden alltså innan jag la på ett extra lager!

Fler bilder direkt efter jag tog av vinterdäcken i våras här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=182

Bara småskador alltså..

Det blir tjusigt:
Bild

:)
Användarvisningsbild
av MartinB82
Tänkte att jag skulle slippa detta på denna bil.
Men extraljus är inskaffade :(

Inte snyggt någon stans, men när man är van att ha det på vintern så är det allt väldigt saknat. Men dom kommer absolut endast vara monterade under vinterhalvåret.
Har kollat på alla möjliga alternativ, för att fåtill en dåld installation, men hittar inget vettigt lösning, som jag gjorde på min gamla V50.

Så det blir en traditonell montering bestående av 3st Bosch 175xenon.
Blir defenetivt sämre än förra gången jag åkte med utanpåliggande extraljus,
Då körde jag med NBB Alpha 225xenon, och i ärlighetens namn så har jag ingen nytta av ljus som lyser över en 1km.
Så detta får duga.

Återkommer när dom sitter på plats.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak