Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Bilen ska alltså vara levererad med optionkod 445, vilket bland annat innebär GPS-antenn i takfenan. Finns inte antennen är det så komplicerat att installera GPS i efterhand (innertaket måste tas ner, bl. a.) att det i praktiken inte görs.
I en 2012 har GPS hårddisk för kartorna, inte DVD-spelar. DVD-spelaren används bara när kartorna uppdateras.
av CoolGate
apersson850 skrev:Bilen ska alltså vara levererad med optionkod 445, vilket bland annat innebär GPS-antenn i takfenan. Finns inte antennen är det så komplicerat att installera GPS i efterhand (innertaket måste tas ner, bl. a.) att det i praktiken inte görs.
I en 2012 har GPS hårddisk för kartorna, inte DVD-spelar. DVD-spelaren används bara när kartorna uppdateras.
Min fråga var angående kablarna.. gps antennen löser jag på annat vis
av snabbis
Om jag inte har helt fel, så har uppgradering till navigering utgått, och enda sättet att eftermontera det är att köpa sensus connected touch. Iaf till dom bilarna som kan ha connected touch. Vilka kablar du behöver har jag ingen aning om tyvärr. Vi monterar dagligen dessa #&*$&# connected touch dagligen nuförtiden :/
Användarvisningsbild
av apersson850
Fast även de bilarna måste ju ha en GPS-antenn, om det ska bli någon navigering.
Men om nu frågeställaren här ska hålla med egen antenn förstår jag inte frågan om kablarna? Då får du ju hålla med egna kablar också, så vad Volvo använder torde vara ointressant? Eller hur tänker du?
av snabbis
Jo, men gpsmottagaren till connected touch lägger man i framkant av instrumentbrädan under a-stolpe. Typ, i en nersänkning.
av CoolGate
snabbis skrev:Jo, men gpsmottagaren till connected touch lägger man i framkant av instrumentbrädan under a-stolpe. Typ, i en nersänkning.
jo annars finns det ju gpspuckar man kopplar på fakra kablar.. gjorde detta på en audi a6 2006 jag uppgradera till mmi high för länge sedan. Borde funka till V70 med bara man har rätt kontakt
Min fråga var vilka fler kablar som behövs då monteringsanvisningen visade typ 3 kontakter som var igentejpade o som man tog upp (vid RTI förberedd)
Är det båda ändarna av knappen NAV kanske och sen gps antennen?
Användarvisningsbild
av apersson850
Varför skulle det finnas en kabel till knappen NAV? Knappen finns i alla bilar, bara utan text. När man trycker på en knapp skickas ett meddelande över bilens bussystem, ett som navigationssystemet läser av. Kan inte tänka mig att det ska behövas en särskild kabel för den knappen.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]