Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Två gånger har det hänt nu på mindre än en vecka. Larmet går när dieselvärmaren drar igång. Mycket pinsamt att väcka kvarteret halv sex på morgonen.

Bilen är uttagen i april så det är först nu jag börjat använda värmaren. Har jag ett måndagsexemplar eller är detta ett vanligt problem?
Inget som hänt mig heller på min XC60 MY14, men däremot startade larmet då elektriska kupéfläkten startade på min V70 MY11. Kan bero på hur man riktat fläkten. Det sägs att en tejpbit över sensorn vid backspegeln i taket ska lösa problemet, alt. ställa in så du avaktiverar kupélarmet manuellt vid nyckelavstängning varje gång (finns i inställningsmenyn). På min Audi A4 2007 så hade jag samma problem, men där kunde verkstaden "skruva ner" känsligheten på larmet, men det kan inte Volvo-verkstaden.
Åk in till Volvo men så länge bör det räcka med att reducera larmnivån.
chaffis75 skrev:Minns att det var en diskussion här typ förra året men minns inte vad slutsatsen var. Personligen har jag inte detta problem.
Fredrik
Fick något minne nu av att några fick ny mjukvara och några tejpade över sensorn i taket.
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]