Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
taxi skrev:Körde 62 mil idag, och jag skulle kunna köra 62 mil till för nöjes skull :D
Låter som en "riktig" V70 det. Mitt personliga rekord var 960km på en dag och träsmaken kom först vid typ 900km. Tror inte det skulle gå lika smärtfritt i Skodan, eller i V70N för den delen.

Men Skodan är roligare att köra när det svänger än nån Volvo jag haft.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag har diskuterat den allmänna förarmiljön i volvo med kollegor tidigare, de flesta verkar uppleva samma sak: Man kan sitta otroligt länge i en V70! Det började med 850, sen tror jag att stolarna blev så perfekta de kunde bli i första generationens V70.
I Saaben klarar jag en halvtimme innan det börjar ta emot.
Körglädje för mig är att sätta mig i bilen fulltankad, spolarvätskan är full. Jag har ett 4 pack Redbull & saft. Jag startar min resa mot Luleå/Älvsbyn & bara få se landskapet ändras. Desto längre upp jag kommer ju mer snö är det. Snöiga vägar älskar jag. Desto mer snö desto härligare. Då finner jag körglädje i min XC70. Bilen är min frizon. Jag lyssnar på ljudböcker & bara kör i den takt jag vill. Stannar vart jag vill & släpper väder om jag vill :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Körglädje för mig är när allt funkar som det skall, och gör det bra under rådande förutsättningar! Oavsett väder, men vädret ställer krav på olika delar av bilen. Körglädje i mörker kan skapas av bra ljus, körglädje i snöstorm skapas av AWD, bra kupévärme och bra däck. Körglädje en torr fin sommardag kan skapas av en ren och skinande bil.

Körglädje skapas när bilen levererar precis det jag uppskattar för stunden.
Användarvisningsbild
av Funk
Den där känslan då man växlar ned och tar idealspåret på den tomma vägen i stället för att hålla sig till höger...

/Thomas
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]