Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Det var någon som hade kommenterat att hade det varit franska lastbilschaufförer som velat protestera så hade de kört till regeringsbyggnaden och korkat igen alla gator i huvudstaden...
Severin skrev:Detta är faktiskt nåt som "Svenssons" inte har en susning om eller inte bryr sig om förens det drabbar dom själva.
Jag anser att det angår mig i allra högsta grad trafiksäkerhetsmässigt eftersom jag också vistas i trafiken. Men för seriösa aktörer finns utöver trafiksäkerheten en konkurrenssituation att ta hänsyn till. Och jag anser att konkurrens är bra. Men det ska vara på lika villkor för alla.
Allinug skrev:Det var någon som hade kommenterat att hade det varit franska lastbilschaufförer som velat protestera så hade de kört till regeringsbyggnaden och korkat igen alla gator i huvudstaden...
Lagom är bäst.
Allinug skrev:Det var någon som hade kommenterat att hade det varit franska lastbilschaufförer som velat protestera så hade de kört till regeringsbyggnaden och korkat igen alla gator i huvudstaden...
Har du kört i Stockholm på senaste? ;)
Rätt många gator ÄR igenkorkade. Även utan en massa arga lastbilschaffisar.. :)
De flesta åkerierna finns nog kvar, men bilarna har börjat bemannas av sådana som denna makedoniska förare. ??:-/
De nämndemän och domare som friade denna litauiska chaufför med falskt körkort och falskt pass borde användas som snökedjor på lastbilsdäcken vintertid.Större nytta än så verkar de inte göra rent rättsligt.
Jag tror nog att nämndemän och domare går strikt efter lagboken. Men jag tror nog att åkeriägare och speditörer måste vara noggrannare och kontrollera med de utländska myndigheterna att förarens/åkeriets papper är giltiga. Men det kanske inte gynnar deras sak (Ekonomi). :?:
SvenB skrev:Jag tror nog att nämndemän och domare går strikt efter lagboken. Men jag tror nog att åkeriägare och speditörer måste vara noggrannare och kontrollera med de utländska myndigheterna att förarens/åkeriets papper är giltiga. Men det kanske inte gynnar deras sak (Ekonomi). :?:
Står det verkligen i lagboken att det är okey att färdas med lastbil i Sverige med falskt körkort och falskt pass eftersom personen nu uppenbart blev friad. ?:-/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]