Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallo,

vet nagon om det är möjligt att sätta dit den här: http://www.amazon.de/iPhone-iPod-iPad-A ... +aux+input

Det star att den ska pluggas in i kontakten för CD-växlaren.

1) Har alla Hu-650 en CD-växlar input?
2) Har läst i en del tradar att det är svarare att installera en AUX-port om man har RTI, stämmer det?
3) Om nu detta fungerar, är det svart att fa dit den här grejen? Och vart ska man ha den, handsfacket? När man kopplar ur stereon, maste man ange nagon code eller sa för att kunna starta den igen?
4) Har nagon andra förslag (förutom FM sändare - testat det, funkade inte alls)?

Tack!
Jag skaffade en liknade till min 06 den har Aux dvs 3,5 mm utgång samt en smartchip og usb som alla kan använda för att få in musiken i radion.
Jag har satt min med velcro tejp i "hålet" ibland kopphållare på vissa bilar.
Det fungerar kanon radion känner av den som 10 disc spelaren om man nu ville ha en sådan i sin bil.
Inga koder eller struligheter.
Jag har ofta min Ipad i hållare som GPS ocg tar musiken från den.
Jag är helnöjd och det var enkel inkoppling....fick borra upp ett hål för att dra sladdarna igenom "facket/kopphållaren"
De har fallit rätt mycket i pris sedan de börja komma på marknaden.
Fm sändare provade jag också...what a piece of s...t
Om man ska köra FM-sändare i V70 så fungerar det inte att ha den framme vid förarplatsen. Man måste ha den i närheten av bakersta sidofönstret i bilen, dvs där bilantennen är. :( Så då behövs en lång sladd till spelaren om man från förarplatsen ska kunna ändra vad som ska spelas upp.
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]