Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knappen11
leiwi skrev:hej och grattis till alla er som hämtar bilar.

Jag undrar om ni som fått era bilar skulle kunna skriva när ni beställde och när ni fick "vagnen"

Då kunde man se om det är totalhaveri eller vad som är i min volvo :shock:

Beställd 2 okt.
Fryst 7 okt.
Status färdigbyggd 3 november.
Hämtar den 25 nov.

S60 T5, Gent.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
knappen11 skrev:
leiwi skrev:hej och grattis till alla er som hämtar bilar.

Jag undrar om ni som fått era bilar skulle kunna skriva när ni beställde och när ni fick "vagnen"

Då kunde man se om det är totalhaveri eller vad som är i min volvo :shock:

Beställd 2 okt.
Fryst 7 okt.
Status färdigbyggd 3 november.
Hämtar den 25 nov.

S60 T5, Gent.
Du hade endast 5 dagar på dig att ändra i ordern? Det var kortast tid hittils vad jag läst!:)

Samt nästan en månad från färdigbyggd till leverans! Sick!
Användarvisningsbild
av Strebern
Nu har man fått bilen :twisted:
Den är verkligen över förväntan, jag var lite orolig att det skulle bli antiklimax men den levererar vad den lovar med råge, bra ihopskruvad, tät och riktigt bra stödfunktioner. :D
Motorn (T6 VEA) låter fantastiskt, trodde den skulle låta knepigt, men det hörs att det finns krut i bilen när man gasar

Det tog mig totalt 8 veckor att få bilen från att den var beställd. (handlaren fick bilen 9 november, jag fick bilen 19 november)
Tid från beställning tills den var färdigbyggd var 6 veckor.
av Rudolfs
Strebern skrev:Nu har man fått bilen :twisted:
Den är verkligen över förväntan, jag var lite orolig att det skulle bli antiklimax men den levererar vad den lovar med råge, bra ihopskruvad, tät och riktigt bra stödfunktioner. :D
Motorn (T6 VEA) låter fantastiskt, trodde den skulle låta knepigt, men det hörs att det finns krut i bilen när man gasar

Det tog mig totalt 8 veckor att få bilen från att den var beställd. (handlaren fick bilen 9 november, jag fick bilen 19 november)
Jag känner mig besviken på dig att det inte finns några bilder i ditt inlägg. ;) Jag har ju beställt en liknande fixa lite bilder nurå! ;)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
En sak jag funderat över, leveransvecka. Innebär det veckan den levereras till slutkund från ÅF, eller från Volvo till ÅF? Antar att det näste vara till ÅF eftersom Volvo omöjligt kan veta vilken vecka ÅF levererar? :)
Användarvisningsbild
av Strebern
Rudolfs skrev:

Jag känner mig besviken på dig att det inte finns några bilder i ditt inlägg. ;) Jag har ju beställt en liknande fixa lite bilder nurå! ;)
Har bara hunnit ta en bild (när jag hämtade den), inte världens bästa
Bilagor
IMG_1458.JPG
IMG_1458.JPG (252.08 KiB) Visad 440 gånger
av Rudolfs
Strebern skrev:
Rudolfs skrev:

Har bara hunnit ta en bild (när jag hämtade den), inte världens bästa

Ser bra ut, Samma färg utvändigt på min, jag har dock inte style paketet eller fabrikstonade rutorna :) Eller dem hjulen :P
av kmi
LazerHawke skrev:2031st före i kön innan s60n byggs och 3v kvar till lev :( tror knappast den kommer innan jul
Nu til morgen står der 2031 i køen og 3v kvar på min xc60
Håber ikke vil står i samme kø
Användarvisningsbild
av Strebern
LazerHawke skrev:2031st före i kön innan s60n byggs och 3v kvar till lev :( tror knappast den kommer innan jul
Om du haft en svensktillverkad V60 så hade den garanterat varit färdigbyggd nu på måndag.
Men S60 byggs väl i Gent, och jag vet inte om det är samma fenomen där, att vid ca 2000 bilar kvar så blir de klara över natten.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 203

Spännande.

Jag har oxå en V70D3 2011, ca 27k med eeprom[…]

Det är iaf den remmen till generatorn på[…]

Lite elfrågor, 945 -91a, B230 fb: Se ena bil[…]