Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Helt plötsligt slutade mina 2 fjärrkontroller att fungera. Vad kan ha hänt.
Om jag inte minns fe hände det för 2 år sen men då fungerade de efter ett par timmar...
Tips , vad göra... kan inte låsa bilen ( låset går dessutom inte att vrida runt)
Låter som du har problem med din UEM (backspegel och mottagare för fjärr). Har du tur så går det att läsa ut dina fjärrnycklar och överföra till ny spegel med lite CAN-trickeri annars får man löda in sig på CPUn och dra ut koderna.

Eller köpa helt ny UEM + nya fjärrar (=skapligt dyrt) eftersom Volvo inte kan återanvända fjärrnycklar utan kortet med koden på.
intressant.... Vet du vilken av backspeglarna som mottagaren sitter i? Har nämligen lite problem med elen i backspeglarna o då tänkte jag att det kanske är nåt glapp i kontakter. Har haft såhär en gång förut för 2 år sen o då fungerade det efter nån dag....
Precis så där blev mina bilar oxå, en xc90 och en v70.. Hade lite svårt att tro att fyra fjärrdoser skulle gå sönder samtidigt.. Åkte ca 1km hem ifrån och då funkade dom, på bägge bilarna. Efter 2 dagar så funkade dom även hemma så förmodligen så var det något hemma som störde ut dosorna.. Har aldrig hänt sen dess.
Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]

Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]