Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Jag håller ju på att byta bil nu, försäkringen på den nya V60 blir betydligt billigare. Min fråga, nuvarande försäkring, kommer den automatiskt avslutas paralellt samtidigt som den nya tillkommer? Dvs, det är ingen uppsägningstid?

Kanske en skum fråga här men jag chansar:)
Användarvisningsbild
av Rillee
När jag sålde min gamla bil så avslutades den automatiskt och jag fick tillbaka pengarna på de dagar som var kvar.
Användarvisningsbild
av Kite
Fick också tillbaka pengar automatiskt när jag sålde min gamla bil. Så det löser sig nog automatiskt, men ring o kolla med försäkringsbolaget annars.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rillee skrev:När jag sålde min gamla bil så avslutades den automatiskt och jag fick tillbaka pengarna på de dagar som var kvar.
Ah gött! Helt sjukt att jag nu får betala över 300 kr mindre i månaden för nya bilen. Om tre år är den fortfarande 130 kr billigare än V70:n. Kostar mer i nypris än vad V70 gjorde. Blir inte riktigt klok på försäkringssystemet:)
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
volvobrasse skrev:
Rillee skrev:När jag sålde min gamla bil så avslutades den automatiskt och jag fick tillbaka pengarna på de dagar som var kvar.
Ah gött! Helt sjukt att jag nu får betala över 300 kr mindre i månaden för nya bilen. Om tre år är den fortfarande 130 kr billigare än V70:n. Kostar mer i nypris än vad V70 gjorde. Blir inte riktigt klok på försäkringssystemet:)

V60 har mer inbyggd säkerhet än V70. Klarar en undanmanöver bättre.

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]