Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Jag har ett rätt tight garage -- men jag brukar inte fälla in speglarna. Jag ser gärna att det tar i innan jag skrapar upp bilen.

För ett antal år sedan skulle min fru backa in bilen i garaget. Det var lite trångt och bakskärm, bakdörr och framdörr blev repade.

Jag har fortfarande inte förstått varför hon inte stannade när hon hörde att det tog i bakskärmen... :roll:
Användarvisningsbild
av Robbi
Fy fan vilken snygg bil. Nästan lika snygg som minBild
ImageUploadedByTapatalk1416597756.488632.jpg
ImageUploadedByTapatalk1416597756.488632.jpg (304.29 KiB) Visad 346 gånger
Användarvisningsbild
av Robbi
börne skrev:Ett annat tips när du har elspeglar är att när du lagt i backen kan du trycka på valfri spegelknapp så fälls spegeln ner så du ser tex en trottoarkant när du ska fickparkera.... står också i den där lilla boken :wink:
Japp, fungerade hur bra som helst. Inga mer repade fälgar! Tack för tipset!
av snabbis
Robbi skrev:
börne skrev:Ett annat tips när du har elspeglar är att när du lagt i backen kan du trycka på valfri spegelknapp så fälls spegeln ner så du ser tex en trottoarkant när du ska fickparkera.... står också i den där lilla boken :wink:
Annars kan du ju ställa in i menyn under Backspegel, hur den ska bete sig, jag har ställt in så den automatiskt vinklar den ena vid backning. Så slipper du trycka på knappen varje gång.
Användarvisningsbild
av Robbi
snabbis skrev:
Robbi skrev:
Annars kan du ju ställa in i menyn under Backspegel, hur den ska bete sig, jag har ställt in så den automatiskt vinklar den ena vid backning. Så slipper du trycka på knappen varje gång.
Gött, ska jag titta på. Tack!
Användarvisningsbild
av börne
snabbis skrev:
Robbi skrev:
Funkar inte på min "gamla" 10:a... men kanske man kan på dom nyare.

Men i normala fall vill jag ju se vad som finns bakom mig & inte vad som finns bredvid bilen så att alltid ha det så känns helt fel, är ju inte jobbigt att trycka på en knapp när man ska fickparkera.
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]