Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

God eftermiddag.

Råkade ut för en liten olycka för en vecka sedan. En äldre herre (snäll beskrivning som inte motsvarar mina känslor för denne) körde rakt ut framför mig i en tvåfilig korsning, han kom från motsatt sida och skulle svänga vänster. Fick ner bilen till strax över 40 Km/h men krocken var oundviklig. Lyckligtvis inga allvarliga personskador utöver lättare känning i nacke och rygg, men bilen mår inte så bra.

https://www.dropbox.com/s/uyl2xf19e4lur9v/1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7ej3e5zcpix78 ... 2.jpg?dl=0

Pris för att laga; 88.000kr.
Bilen inlöst av försäkringsbolag och kommer gå till skrot.
Lajning skrev:
ulfs skrev:text
Den bilskrot som köper bilen lär göra ett rejält kap, om man säger så.
greeeken skrev:.

Sant, men det suger att bli av med en bil som man pysslat om och vårdat :)
Jag förstår vad du menar mannen.
ulfs skrev:Du kan ju se om det går att förhandla med försäkringsbolaget?
Dom var ganska tydliga med att det inte skulle bli någon reparation dessvärre, så det är nog kört där. Lite synd på en bil med ny kamrem, nya spindelleder och en massa andra trevligheter. Men, jag fick skälig ersättning för den så jag känner mig rätt så tillfreds med beslutet.

Eftersom jag inte kan åka tillbaka i tiden och välja en annan färdväg så är det här nog det bästa alternativet.
ne men det där ska inte vara någon fara med

en ny skärm, en huv, en strålkastare och en front så är bilen antagligen på baran igen, lite hjulinställning också, gissar på att du skulle kunna få den lagad för ca 40 lax.
Ibland kan man misstänka att besiktningsmännen har en dold agenda. Skulle vara intressant att få reda på vart den bilen hamnar. :?:
Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]

Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]