Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Funderar på att tabort volvo emblemet på bakluckan. Sitter emblemet fortfarande fast med lite svart mjukt klister?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, om det inte ändrats senaste året.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Fattar inte varför folk ska hålla på att ta bort emblemen på bilen! Tycker det ser så jävla mycket fulare ut utan. Men smaken är som baken :)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
volvobrasse skrev:Fattar inte varför folk ska hålla på att ta bort emblemen på bilen! Tycker det ser så jävla mycket fulare ut utan. Men smaken är som baken :)
Var är "Gilla"-knappen? :lol:

Det är ofta på dom modellerna med bara ett avgasrör som det saknas märken. Kan det vara orsaken? Såg även på en sådan bil att V O L V O var borttaget på den svarta delen av bakluckan. Naket, något fattades i mina ögon. Men det är mycket som jag inte fattar, har jag märkt. :lol:
Användarvisningsbild
av volvobrasse
EbbevonVolvo skrev:
volvobrasse skrev:Fattar inte varför folk ska hålla på att ta bort emblemen på bilen! Tycker det ser så jävla mycket fulare ut utan. Men smaken är som baken :)
Var är "Gilla"-knappen? :lol:

Det är ofta på dom modellerna med bara ett avgasrör som det saknas märken. Kan det vara orsaken? Såg även på en sådan bil att V O L V O var borttaget på den svarta delen av bakluckan. Naket, något fattades i mina ögon. Men det är mycket som jag inte fattar, har jag märkt. :lol:
Haha ja. Alltså jag är generellt skadad när det gäller designfrågor. Jag arbetar själv som designer. Jag tycker att emblemen är en del av helhetsdesignen, exempelvis speciellt Volvo-emblemet som är på bakulckan ger en lyster av bakdelen, dvs det ser "brandat" ut ( förstärker vad man kör). Det ser helt enkelt mer ut som att bilen har mindre karaktär utan.

Sedan misstänker jag att en del tar bort motorbeskrivningen pga man inte vill visa upp att man endast kör omkring med en "kärringmotor". Ungefär som att övriga befolkningen skulle bry sig om det, och typ utgå från att man kör omkring med en T6:a.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kör en d4, men de flesta volvo motorerna är ju kärringmotorer. Smaken är som baken japp. Tycker själv att de bara sitter i vägen när man tvättar och polerar/vaxar bilen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
samt många plockar bort för att minimera risken för "checkande" ligor som är ute efter speciella bilar
av Schmoyoho
volvobrasse skrev:Sedan misstänker jag att en del tar bort motorbeskrivningen pga man inte vill visa upp att man endast kör omkring med en "kärringmotor". Ungefär som att övriga befolkningen skulle bry sig om det, och typ utgå från att man kör omkring med en T6:a.
Jag bryr mig :oops: Jag har någon konstig böjelse för att maniskt spana motorbeteckningar på bilar, särskilt Volvos. Alltid lite speciellt när man stöter på en T6:a eller V8. Eller 6-cyl-motorer och större i överlag. Dieslar i all ära men i sammanhanget är även Polestar-D5:or ganska tråkiga att stöta på.

VArför vet jag inte. Kul att höra hur motorerna låter utifrån antar jag.
LazerHawke skrev:samt många plockar bort för att minimera risken för "checkande" ligor som är ute efter speciella bilar
Checkande? Såsom i stöldrisk? Känns som en taskig marknad för ligor med laminerade rutor, GPS-sändare och sådant.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
LazerHawke skrev:samt många plockar bort för att minimera risken för "checkande" ligor som är ute efter speciella bilar
Jo det är något som jag funderat på. Men i mitt fall så är det ju den minsta bensinaren, så där är nog risken liten.
Vissa vill nog inte heller att grannarna ska veta hur dyr bil dom har. Jantelagen, eller vad den nu heter.

Undrar om jag får ha min grill (med farthållarradar) och backspeglar(med BLIS) i fred? Lär vara svindyra som reservdel.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Schmoyoho skrev:
volvobrasse skrev:Sedan misstänker jag att en del tar bort motorbeskrivningen pga man inte vill visa upp att man endast kör omkring med en "kärringmotor". Ungefär som att övriga befolkningen skulle bry sig om det, och typ utgå från att man kör omkring med en T6:a.
Jag bryr mig :oops: Jag har någon konstig böjelse för att maniskt spana motorbeteckningar på bilar, särskilt Volvos. Alltid lite speciellt när man stöter på en T6:a eller V8. Eller 6-cyl-motorer och större i överlag. Dieslar i all ära men i sammanhanget är även Polestar-D5:or ganska tråkiga att stöta på.

VArför vet jag inte. Kul att höra hur motorerna låter utifrån antar jag.
Checkande? Såsom i stöldrisk? Känns som en taskig marknad för ligor med laminerade rutor, GPS-sändare och sådant.
Finns dom ligor som får en viss typ av bilar dom skall exportera oavsett märke
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]