Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Jag har en V70 MY09 som saknade emblem för motorbeteckning så jag köpte det nya stora D5 emblemet, nu till problemet hur får jag det att sitta rakt?
Det ser ju ut att sitta ngn form av mall runt det men nu är det helt hjärnsläpp och jag har ingen jäkla aning om hur jag ska få dit det rakt :)

Hjälp tages tacksamt emot av förvirrad dalmas :D
Bilagor
2.jpg
2.jpg (478.41 KiB) Visad 623 gånger
1.jpg
1.jpg (464.58 KiB) Visad 631 gånger
Använd maskeringstejp som du lätt kan ta bort efteråt. Mät upp från någon bestämd kant och sätt maskeringstejpen i stället för ett pennstreck. Mät så att du får tejpen i en vågrät linje eller parallellt med bilens linjer. Använd gärna ett mjukt måttband avsett för sömnad och textil så att du inte repar med stålmåttband eller motsvarande.
Jag kom på en sak till här, all sådan här "vit papperstejp" är inte maskeringstejp. Det finns flera kvaliteter. Så för säkerhets skull, se till att det verkligen är maskeringstejp. Annars kanske det finns en risk att t.ex klarlacken följer med när du drar bort tejpen. Det är nu många år sedan, men jag har sett exempel på det. Riktig maskeringstejp eller målartejp, tror jag det heter egentligen, sitter inte lika hårt som annan tejp.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]