NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MikkoK
Idag tändes "Boka tid för service" och jag gjorde detta (på den lokala Mekonomenverkstaden).
Totalkostnad 5300 kr inkl påfyllning av additiv.

Några frågor:
1: Vad skulle hända om jag INTE skulle fylla på additivet? Sitter ju givare för nivå som varnar när nivån är för låg.
2: Är kostnaden rimlig?
av getsome
1. tar additivet slut så sätter du igen partikelfiltret på nolltid och får hosta upp 5000 kr till för byte av detta och additivpåfyllning
2. Ja.
av ptrj
Finns en nivågivare. Fruktansvärt dålig sådan. Ljudpuls som studsar emot ytan. Går att se nivå med hjälp av plan mark och starta/stänga av bilen 3 ggr. max nivå 15/15. rymmer 1 liter har jag för mig.

dunk som räcker till två fyllningar gick på 1600:- när jag köpte för 4(?) år sedan.

sök på "volvo eolys youtube" så ser du vilket helvetesgöra det är att fixa själv. :) Dock så måste man ha vida/dice för att fylla matarslangen när man är klar + tala om att det är fyllt.
av MikkoK
Tacksamt när verkstaden ringer och berättar att kostnaden för storservicen kostade precis på kronan så mycket som de angav på telefon för ett par veckor sedan. 5278 kr inkl påfyllning av addativ.

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]