Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja hade liknande troligtvis grundare repor på min bakstötfångare.

Polerade med Scholls polermedel S3 Gold XXL + Scholls sandwich spider pad och det gick bort relativt lätt. Fick bort smårepor och ett dörruppslag på bakdörren. Använde polermaskinen Rupes LHR 75E MINI.

Volvo är nog bara vana vid nybilsrekond. Glanspolering plus ett fyllande lackskydd. Grövre lackdefekter förstår dom sig kanske inte på.
Ja, som min tråd i V40-forumet antydde så har jag alltså fått nån felkod på larmsystemet. Bilia ville ej svara på om detta gick på "maxitrygg"-"garantin" utan sa att det bara är att lämna in så kanske det kostar och kanske inte. Perfekt kundservice, jag känner mig otroligt nöjd.
Bilen går i alla fall sjukt mycket behagligare på långfärd nu med 16-tums dubbfria än den gjorde med 18tummarna. Ser inte ens så eländigt ut som jag mindes det.
Är återigen sjukt trött på Bilia och bilens kvalitet i allmänhet. När allt funkar är den så otroligt jäkla nice. Varje gång jag funderar på att byta till nåt med bättre kvalitet börjar jag gå igenom min kravlista i huvudet och inser att ingen annan bil i princip uppfyller allt jag vill ha ur en bil... Om ändå japaner kunde göra fina bilar :(
Tråkigt att höra! :(
Jag brukar drömma om tysk kvalité med japansk teknik. Mums!
Åkte Toyota Auris Hybrid nyss. En toppmodern japanare med fantastisk drivlina. Men interiören alltså, de är 10 år efter, om det ens räcker. Fula klumpiga strömbrytare som sett likadana ut sedan Toyota Corolla.
Ja precis! Aurishybriden var en toppkandidat på min lista när jag skulle välja bil tills jag såg interiören. Fina paket, säkerligen utmärkt kvalitet, enormt bra drivlina, men så sätter man sig i den och luften bara går ur en... Vad %#%= håller deras interiördesigners på med egentligen?
Ja, jag tappade sugen helt. Exteriören är ok, drivlinan ledande (åtminstone om man som jag ska använda den i stadstrafik) men interiören är inte i närheten.
Användarvisningsbild
av crumpets
Nu har inte min stop/start funkat på månader pga "batteri laddas" hela tiden. Trodde mitt nya körmönster med 11 mil enkel resa till och från jobbet skulle göra susen. Körde 50 mil enkel resa ett par vändor också förra månaden men batteriet var likväl hela tiden alltid där och laddades. Vågar inte ha kvar ett sånt batteri över vintern tyvärr :(
Det är redan så den börjar tugga lite segt när man startar motorn. Jag hade ju kunnat ta in och ladda det också men när jag kört 100% motorväg MINST 20 mil om dagen senaste veckorna och inte ens detta kan full-ladda batteriet så tror jag tyvärr det är helt kört. Jag läste nånstans att ett bilbatteri inte ska gå under 12V helst. Spänningen enligt ELM-modulen var en morgon när jag skulle till jobbet ca 11,5V. Det var alltså efter en av mina sedvanliga 22-miladagar. Hade bara stått en natt.
Så igår bet jag det sura äpplet och skaffade ett nytt. Självklart de svindyra AGM-batterierna också. Det blev faktiskt ett Biltema. 1600 spänn för ett jävla b-tema-batteri.

Jag skippar att byta det lilla stödbatteriet för det borde inte ha något med uppstarten av motorn att göra. Fortsätter den varna för "batteriet laddas" hela tiden byter jag även det.
Märkligt. Det där körmönstret låter ju idealiskt för batteriet.

Stod bilen länge hos handlaren? Det kan ju förstörts där om bilen stått ute med oladdat batteri länge.
Skönt med nytt!
Börjar startmotorn gå segt så är inte batteriet okej längre. Kör du sen dieselvärmaren på morgonen är risken stor att du blir stående om inte bilen stänger av värmaren i tid.

Hur stort batteri fick du plats med?
Lövet skrev:Märkligt. Det där körmönstret låter ju idealiskt för batteriet.

Stod bilen länge hos handlaren? Det kan ju förstörts där om bilen stått ute med oladdat batteri länge.
Tror den stod ett halvår eller så osåld när den kom ut på marknaden, så det var säkerligen det som dödade det stackars batteriet.
Perra83 skrev:Skönt med nytt!
Börjar startmotorn gå segt så är inte batteriet okej längre. Kör du sen dieselvärmaren på morgonen är risken stor att du blir stående om inte bilen stänger av värmaren i tid.

Hur stort batteri fick du plats med?
80Ah blev det! :) Biltema hade ett batteri som exakt följde instruktionsbokens spec med startström och kapacitet så jag tog det helt enkelt.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 31
740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm