Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

P210 skrev:Anus om jag får tycka, det låga taket/taklinjen på V60 passar passar bättre på en Polestar asfaltssniffare än en skogsmulle!
Helt riktigt. V60 är passar bäst som den är. Låga fönsterlinjen ser konstig ut i XC mode. :shock:
Jag tycker det blev en snygg bil, skulle kunna tänka mej den själv om den hade rymts i budgeten. Sen kan man ju däremot ha vissa åsikter om presentationen av "ny" bil med gammal 5-cyl.motor i dagens läge. Samma dag provkör AMS en Audi A7 med bränslecellsdriven hybridmotor som är produktionsklar. :oops: Tyvärr lite skillnad i resurser men det känns som att det behöver hända lite mer på maskinsidan, hoppas den nya tekniken ligger och väntar bak hörnet för nu börjar säkert snöbollen börja rulla snart.
Å andra sidan har volvo ett fullt fungerande högt ansett hybridsystem de också.
Hur driver man förresten en hybrid med bränslecell? Batteri + bränslecell + bensinmotor?
Som jag har sagt, tycker V60 CC är den minst roliga nyheten från volvo på länge. Modellen hade dessutom behövts för flera år sedan, var väl för f*n inget att dröja med eller skjuta upp pga att XC90 var i antågande. Men den verkar mottagas bra.
Linqid skrev:Han kallar V60 för ett sorgebarn och menar indirekt att den är misslyckad när han säger att V60 CC är ett försök att rädda modellen. V60 är globalt sett den fjärde mest sålda modellen med över 51 000 bilar sålda hittills i år. Det är enbart ca fyra tusen bilar ifrån S60 (inkl S60L) som ligger på ca 55 000. Jag förstår inte hur det kan vara ett "sorgebarn".
Bara att vänja sig, Jonas Fröberg skriver alltid ner Volvo Cars.
Någon som vet om det kan bli aktuellt med eldriven baklucka på denna bil? Saknar det enormt mycket på min nuvarande V60.... Tycker det är synd det inte finns som tillval redan......
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]