Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Robbi skrev:Tack, jo fick rabatt til 1250:- nuBild
bra det i alla fall, även om det är jäkla tråkigt att det gick sådär :(
Men nu har du i alla fall lärt dig hur man fäller in speglarna med knapparna, alltid nåt. Knappast värt 1250:- men ;)
av Elmeholt
Robbi skrev:Köper denna gång, fan bilen är tre veckor. Känns tråkigt annars. Nästa gång limmar jag!
Det blir ingen nästa gång! :-O)
Användarvisningsbild
av Robbi
Så, fick den nya kåpan, fick på den. Nu vill jag aldrig mer vara med om en sådan klantgrej igen. Den gamla kåpan behåller jag, det är en spricka i den. Ser att den går bra att limma och putsa upp. Så om någon mer gör samma tabbe och kåpan går i bitar går det bra att köpa en billig renoverad av mig.
Användarvisningsbild
av börne
Ett annat tips när du har elspeglar är att när du lagt i backen kan du trycka på valfri spegelknapp så fälls spegeln ner så du ser tex en trottoarkant när du ska fickparkera.... står också i den där lilla boken :wink:
Användarvisningsbild
av Robbi
Va! Är det sant! Måste jag testa. Snart dags att läsa igenom den där boken som jag tänkte ha kvar i bilen ifall man får en akut toalettsituation och inget dasspapper har.
Användarvisningsbild
av Robbi
patnil68 skrev:
börne skrev:Ett annat tips när du har elspeglar är att när du lagt i backen kan du trycka på valfri spegelknapp så fälls spegeln ner så du ser tex en trottoarkant när du ska fickparkera.... står också i den där lilla boken :wink:
Förutsatt att du har båda funktionerna infällbara speglar samt elektrisk manövrerbar förarstol, den ligger ju i "Summum"-paketet.
Hmmm...jag har en sport edition med Bui.edit.pro och elstol och infällbara speglar. Har aldrig testat att tilta speglarna. Vi märker det imorgon.
av Yaniz
Robbi skrev:Japp, första utbackningen för dagen ur mitt trånga garage och backspegeln flög! Tjoho! Jag vet att det är trångt och är alltid försiktig. Jag körde ju in igår, alltså är det bara att backa ut utan att vrida på ratten.

Nåväl, kåpan bak flög av, likaså blinkers. Jag fick på det och allt fungerar men ack så fult, vita skrapmärken och en spricka som kan släppa in vatten. Hade det varit en äldre bil hade jag limmat och målat men...till Volvo.

6000:- på självrisk eller köpa kåpan och sätta dit själv? Naturligtvis köper jag den lilla plastbiten, vad kan det kosta? Tvåhundra spänn eller nåt?

1750:- och säljaren såg generad ut! Föreslog t.o.m att jag skulle kolla på skroten! Motiveringen var att den är lackad? Den är i svart plast, sa jag. Jo, men den är lackad svart, svarar han.

Ähum, vi ses! svarade jag och åkte hem med en fungerande backspegel med skrapmärken och spricka.
Det där va' la ingenting. Svärfar backade ur sitt MYCKET BREEEDA garage och förutom att backspegeln pjonkade åt helvete, så fick han med sig gräsklipparen och tvättstället ut, dessutom lyckades han bl a deformera spårskenan till den fjärrmanövrerade garageporten, repa och skada framskärmen, framdörren samt taket.

Mumlade försiktigt varför han inte tog högtryckstvätten med sig ut också när han ändå var på G, men då blev tanterna vansinniga ...

Det blev dyrt.

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]