Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Såg precis den här:
http://www.svd.se/naringsliv/varldsprem ... ettan]-[29]

+6,5cm och några kilo plast... Bra eller anus? :D

Och dom har inte vågat sätta in VEA-motorn utan kör på 5-cylindriga.

Reporten gillade verkligen sin egen påhittighet och kallar XC-bilar för skogsmullebilar typ 10 gånger i det korta inslaget.
v60xc.jpg
v60xc.jpg (148.74 KiB) Visad 557 gånger
av Droopy
Anus, men då är jag ochså stark motståndare till allt det där plastpåhänget som biltillverkarna fortsätter att envisas med att klistra på bilarna.
Sedan så ser ju V60 XC inte klok ut i hjulhusen.
Användarvisningsbild
av Camel
V60 är en fin bil som är lite roligare att köra än V70. Men den har lite för litet bagageutrymme för mitt behov. Och en Volvo V60 Cross Country har inte större bagageutrymme, det är samma kaross som V60 men på lite högre chassi. Men kundgrupp för biltypen finns säkert. :wink:
Designen är det inget fel på tycker jag. Möjligen att bromsskivorna bak såg lite små ut med de stora fäljarna. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Robbi
Personligen tycker jag om att sitt högre från vägen. Tycker också det blir bättre komfort med ingen "rälsfeeling" i häcken. Sedan är det väl inte illa för landet? Fast jag tror nog att XC60 fungerar bättre för bönderna, eller t.o.m. XC70.
Lite märklig reporter tycker jag, " det är en stor nackdel att fyrhjulsdrift går inte få med de nya fina snåla 4-cyl motorerna. "
Enligt mig är D5/D4 5-cyl minst lika fin, ett härligt lite lätt brölande motorljud som passar Cross Country perfekt.
Han kallar V60 för ett sorgebarn och menar indirekt att den är misslyckad när han säger att V60 CC är ett försök att rädda modellen. V60 är globalt sett den fjärde mest sålda modellen med över 51 000 bilar sålda hittills i år. Det är enbart ca fyra tusen bilar ifrån S60 (inkl S60L) som ligger på ca 55 000. Jag förstår inte hur det kan vara ett "sorgebarn".
Minuspoäng från mig. Men då merkostnaden från Volvo lär varit minimal för detta blir det en bra förstärkning till kassan som jag hoppas används till vettiga saker.
Linqid skrev:Han kallar V60 för ett sorgebarn och menar indirekt att den är misslyckad när han säger att V60 CC är ett försök att rädda modellen. V60 är globalt sett den fjärde mest sålda modellen med över 51 000 bilar sålda hittills i år. Det är enbart ca fyra tusen bilar ifrån S60 (inkl S60L) som ligger på ca 55 000. Jag förstår inte hur det kan vara ett "sorgebarn".
Håller med. Reportern får byta yrke. :twisted:
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]