Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Mmmm, men jag får krypningar längs ryggraden om jag sitter i en bil där AC inte är på i sånt väder som ni beskriver. Så om det här sambandet gäller får jag nog tåla imma i bilen när värmaren går. Dottern har flyttat hemifrån, så jag slipper fler sådana kommentarer...
Prova att stänga av ac'n strax före du stänger av bilen/sätter på värmaren, kanske räcker med det? På så sätt kan du utnyttja ac'n maximalt och slippa imma på rutorna. Värt ett försök iallafall.
Hela tråden känns sjukt skum. Kör ni med dieselvärmare när det är plusgrader ute ?:-/ ?:-/ ?:-/

Är det 10-15 minusgrader drar jag på värmaren, Men inte innan det.
Robbi skrev:5 grader är ruggigt. Skönt att komma i en varm bil och slippa kallstart. Kör värmaren från +5.
"VolvoB20" är en riktig viking :mrgreen:
VolvoB20 skrev:Hela tråden känns sjukt skum. Kör ni med dieselvärmare när det är plusgrader ute ?:-/ ?:-/ ?:-/

Är det 10-15 minusgrader drar jag på värmaren, Men inte innan det.

När slutar du hänga tvätt ute vid -20 eller :-DD

Jag har kört värmaren från mitten september ungefär om jag inte glömt att ställa uret
Varmt o gött skall de vara....

//Gooose
Helgone1
När du kör värmaren på din bil och testar Vad är det för ute temperatur ????

Ha ha hjulet fortsätter att snurra trots att den lille hamstern är död :mrgreen: Jag provade idag igen med att inte köra ac och senare starta dieselvärmaren strax före jag slutat jobbet. Ingen imma denna gång heller. Jag tror att alla är buggindoktrinerade tyvärr ?:-/ :mrgreen:[/quote]

//Gooose
gooose skrev:Helgone1
När du kör värmaren på din bil och testar Vad är det för ute temperatur ????

Ha ha hjulet fortsätter att snurra trots att den lille hamstern är död :mrgreen: Jag provade idag igen med att inte köra ac och senare starta dieselvärmaren strax före jag slutat jobbet. Ingen imma denna gång heller. Jag tror att alla är buggindoktrinerade tyvärr ?:-/ :mrgreen:
mellan 2 och 7 plusgrader ungefär

//Gooose[/quote]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]