Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Vad är en anekdot utan bilder..
Såhär ser det ut när man använder en dörr som lastbotten på sina rails. Sen lägger man last på det. Bilden tagen på väg till mina föräldrar en sommardag.
Nej.. damen har ingen innebandyklubba.. Det är en av railsen..
Dom blir tillfrågade om dom vill ha hjälp, men folk blir ombedda att försvinna.

Bild
milktrucker skrev:när vi ändå är inne på ämnet om last på taket, någon som har erfarenhet av takboxar?

Tänkte eventuellt skaffa en att ha när man ska på semestet. Hur gör ni för att inte repa lacken?
- med tanke på höjden på XC70
Var förvarar ni dem när ni inte använder dem?
Vår takbox hänger under carporten. Den syns på bilderna där jag vänder min kärra i min tråd om "Fastrostad axel på min släpkärra"

Mvh
Lennart
milktrucker skrev: då har du inte sett mycket.....

LGF-efterfordon på motorväg t ex, folk som kör mot trafiken i cirk.ringar etc...
Å,jo! Har fått min beskärda del med vansinnigheter i trafiken! Man trängs ju med privatbilister varje dag!!! ;-)

//David
*pettson* skrev:Vad är en anekdot utan bilder..
Såhär ser det ut när man använder en dörr som lastbotten på sina rails. Sen lägger man last på det. Bilden tagen på väg till mina föräldrar en sommardag.
Nej.. damen har ingen innebandyklubba.. Det är en av railsen..
Dom blir tillfrågade om dom vill ha hjälp, men folk blir ombedda att försvinna.

Bild

Hahahaha.... :mrgreen: :lol: :lol:

Vilken Familj. Men han i bilen före dig verkar ha hajat. Inte har han tvättmaskinen på en dörr på taken .
Och hade en olycka med skadade/döda inträffat när lasten trillade av så hade det uteslutande berott på för hög hastighet i statistiken. Står man stilla och det är vindstilla så är risken att lasten hade trillat av minimal. :mrgreen:
Gotlandsbästa skrev:http://www.mariterm.se/fou_publikatione ... h_tips.pdf

Ett bra tips till er alla!

Bläddrade igenom det där lite snabbt och... Vafan, 96% av det där lär man sig när man tar körkort, dom andra 4% är ju rent och skärt förnuft... Att folk är så dumma att vägverket behövde gå ut med en sådan basal guide är ju lite skrämmande...

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]