- ons 19 nov 2014, 19:26
*pettson* skrev:Helt riktigt pettson. Men vissa behöver inte räkna eller tänka själva. De nöjer sig med att svälja färdigtuggat och är nöjda med det tills någon inte gör samma sak. Då används det färdigtuggade som argument. Jag är mera intresserad av receptet på det jag stoppar i mig. Och tugga själv. Om man använder sunt förnuft så säger det sig själv att hastigheten inte är ensam parameter till trafikdöd. Det går t.o.m. att visa enkelt med myndigheternas egna formler och siffror. Dessutom är relationen mellan hastighet och trafikdöd inte samma med dagens bilar som gårdagens. Men det duger inte. Vissa ska ha det färdigtuggat ända. Och dessutom ibland spy upp och distribuera det färdigtuggade till andra som föredrar färdigtuggat.torbjorn_75 skrev:Jag tar det som att du räknat på det, då du går i god för det?Camel skrev:Och vad gäller NTF:s dyngpropaganda så förtjänar den att granskas. Den stämmer helt enkelt inte i vissa väsentliga delar vad gäller påståenden om hastighet./.../Jo då, den stämmer alldeles utmärkt för att inte säga exakt, om man bara förstår sammanhanget och hur det ska tolkas.
Det är trots allt experter som har räknat på det, de är proffs med mångårig utbildning./.../
Det finns mycket mer än hastighet som tar liv. Idag är inte hastigheten mera avgörande än annat i vår väg./.../
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."