- ons 19 nov 2014, 10:30
Och vad gäller NTF:s dyngpropaganda så förtjänar den att granskas. Den stämmer helt enkelt inte i vissa väsentliga delar vad gäller påståenden om hastighet. NTF bör backa och sluta med att sprida påståenden som inte är underbyggda. En vacker dag kanske de står där med byxorna nere när någon påvisar att de har fel i sak. Det kan ju vara onödigt.
torbjorn_75 skrev:Det var mycket text för att säga att du i princip håller med mig. :DGamla nollvisionen hade trafiksäkerheten som mål syftesmässigt med några undantag som t.ex. zebralagen. Därför är jag emot zebralagen. Det finns andra inslag också som inte fallit så väl ut men där syftet i alla fall har varit korrekt. Men i huvudsak har man varit rätt ute. Det bevisas av att vi har en hög trafiksäkerhet i Sverige i verkligheten. Nyansskillnad eller ej men jag har faktiskt inte uttryckt på något sätt att jag anser att Sverige har dålig trafiksäkerhet. Den är bland de högsta i världen. Jag är för trafiksäkerhet. Och gårdagens trafiksäkerhetspolitik. Inte dagens. Och troligen håller jag därmed inte med dig.
Om teorierna har visat sig stämma "bra" eller "hyfsat" är ju bara en nyansskillnad.
torbjorn_75 skrev:Om de stämmer bra även i framtiden, ja det får vi se då. Men som du är inne påDe nya (gröna) idéerna på senare år där man blandar in andra intressen än trafiksäkerhet motarbetar ju syftet om det är trafiksäkerhet. Men trafiksäkerheten är inte syftet. Man vill saker som står i strid mot säkerheten. Ibland medvetet. Men ofta beroende på att man inte tänker på faktorer som acceptans, samarbete, delaktighet, osv vid införandet av nya regler/åtgärder. Man tänker inte heller på konsekvenserna när detta brister. Och det är det som börjar märkas i statistiken över dödade i trafiken. Vi får hoppas att den dåliga utvecklingen av minskningstakten under de senaste åren är en tillfällighet. Men det verkar inte så, i år ser det ut att bli dåliga siffror ännu en gång. Trots alla åtgärder man tror på. Men tro hjälper inte i verkligheten.
reviderar man teorierna kontinuerligt utefter verkligheten, så det är ganska sannolikt.
Och vad gäller NTF:s dyngpropaganda så förtjänar den att granskas. Den stämmer helt enkelt inte i vissa väsentliga delar vad gäller påståenden om hastighet. NTF bör backa och sluta med att sprida påståenden som inte är underbyggda. En vacker dag kanske de står där med byxorna nere när någon påvisar att de har fel i sak. Det kan ju vara onödigt.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."