Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bredbar
Hej.

Har såna där solgardiner på rulle i som man drar ut och fäster i rutorna. Skulle behöva ta loss dem nu när jag hade tänkt tona rutorna. Är det någon som har nån idé om hur man gör?
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Hej och välkommen.
Antar att det gäller en XC70 -05? Tittar man i volvos tillbehörskatalog på nätet visas bara solgardin för sidorutor i lastutrymmet, men det kanske bara är det du har? De har en monteringsanvisning för dessa här http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... =solgardin (länken fungerar inte för mig i skrivande stund men kanske för någon annan) och då borde det bara vara att göra i omvänd ordning.
Användarvisningsbild
av loci
Har för mig att man får ta bort dörrsidorna, då dessa "kassetter" är fasthakade på insidan av dörrsidan.
Kommer inte ihåg om det var nån dubbelhäftande tejp också, men man fick med en tunn plastskiva som man skulle sätta emellan för att få ner "kassetten".
Är några år sedan jag monterade mina, så minnet är inte det bästa :oops:
av bredbar
Jeppe940 skrev:Hej och välkommen.
Antar att det gäller en XC70 -05? Tittar man i volvos tillbehörskatalog på nätet visas bara solgardin för sidorutor i lastutrymmet, men det kanske bara är det du har? De har en monteringsanvisning för dessa här http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... =solgardin (länken fungerar inte för mig i skrivande stund men kanske för någon annan) och då borde det bara vara att göra i omvänd ordning.
Japp det är en XC70 -05 det gäller. Länken funkar inte för mig heller, kanske funkar senare. Det är i baksätet de sitter så länken du skickade kanske inte hjälper mig ändå.
loci skrev:Har för mig att man får ta bort dörrsidorna, då dessa "kassetter" är fasthakade på insidan av dörrsidan.
Kommer inte ihåg om det var nån dubbelhäftande tejp också, men man fick med en tunn plastskiva som man skulle sätta emellan för att få ner "kassetten".
Är några år sedan jag monterade mina, så minnet är inte det bästa :oops:
Okej. Ja då är det lika bra att jag tar loss dörrsidorna. Trodde att det kanske fanns ett enklare sätt att lösa det hela. Finns det något enkelt sätt att få bort clipsen som sitter runtom? Känns ju som att man kommer bryta sönder dem men det kanske man måste göra för att få bort dem?
Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]

Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]