Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Lövet skrev:Har en uppsättning Cratus liggandes med nästan nya däck. Några 5500:- lär jag dock inte släppa dem för...

Skulle inte jag heller gjort, fick 4000kr för mina totalt sönderkörda Cratus, dock med nyare "noname" däck.
Användarvisningsbild
av RWD
Volvordesign89 skrev:
Lövet skrev:Har en uppsättning Cratus liggandes med nästan nya däck. Några 5500:- lär jag dock inte släppa dem för...

Skulle inte jag heller gjort, fick 4000kr för mina totalt sönderkörda Cratus, dock med nyare "noname" däck.
Finns just nu en uppsättning Cratus med några mindre kantstötningar/märken , 2 däck 5mm samt två på 6mm (Nokian hakka Black) för 7000kr.
En uppsättning Cratus med slitna däck (tolkar det som max 3mm) för 3000kr
Och en uppsättning Ixion med continentaldäck 5mm för 7500kr. Säljaren hade dock lovat att hålla dem till på lördag åt en som skulle komma då.

Kanske de för 3000 är ett bra köp då även om man för köpa nya däck, har en som kan montera åt mig för en billig slant så kan ju spara en del på att köpa från bythjul eller dackonline.
Tycker nog fortfarande att Ixion är lite snyggara än Cratus. Tydligen hade den säljaren blivit överöst med mail, sms, och telefonsamtal men Cratus-hjulen för 7000kr har legat ute på annons sen 20 oktober och fanns i alla fall kvar igår.
av Lövet
3000 spänn då ska du köpa dem oavsett om det sitter däck på dem eller inte.
av Hein
TommyP86 skrev:Ca 5500-6500 för en uppsättning ixion utan mycket märken. Cratus ungefär samma, jag hade dock hellre letat ixion. Ser nyare ut, även om jag tycker cratus ser bra ut de också
Hittar du fina fälgar till de priserna kan du utgår ifråt att det är stöldgods!
///A
Användarvisningsbild
av RWD
Lövet skrev:3000 spänn då ska du köpa dem oavsett om det sitter däck på dem eller inte.
Är lite kantstötningar på dem
Ixion.PNG
Ixion.PNG (246.03 KiB) Visad 7251 gånger
Blev fel namn där: Cratus ska det ju va
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
RWD skrev:
Lövet skrev:3000 spänn då ska du köpa dem oavsett om det sitter däck på dem eller inte.
Är lite kantstötningar på dem
Cratus.PNG
Blev fel namn där: Cratus ska det ju va
Såg fina ut, för 3000kr skulle jag inte tveka :) Håller dock med dig, Ixion är mycket snyggare!
Användarvisningsbild
av RWD
Ska åka och kika på Cratus-fälgarna med Nokian däcken i kväll så får vi se. Men det är klart att 4000kr (jämfört med de ovan för 3000) för däck med 5/6mm är kanske lite i överkant även om Nokian-däcken är dyra nya.
Läste nånstans att de slits fort så de kanske bara klarar en säsong till i varje fall de med 5mm.

Vad tror ni jag kan få för mina helt felfria 17 tums Canicula med 3-4 mm michelin däck om man nu skulle sälja dem?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Så är det med allt, man kan få det hur billigt eller dyrt som helst. Jag köpte nästan nya ixion i somras för 2500, men jag gav också 5k för hyfsade cratus för 2 år sen. Men är man rädd att lämna 50-skyltarna eller hittar något väldigt speciellt kan man betala hur mkt som helst :)
Canicula borde va runt 3-4500, säkert inte lätt nu förstås eftersom det bara snurrar vinterdäck i folks tankar :)
Användarvisningsbild
av RWD
Fick tag på ixionfälgar i nyskick idag, ok Continentaldäck för 6000kr
Känns som et helt ok pris
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]