NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dede
Har fått svar från den personen som servade bilen senast. Vet inte om jag ska lita på detta men det är vad han skriver.

Det vita på expansionskärlet tror han är torkad kylarvätska. Finns det en möjlighet att han har rätt och varför skulle den torka just där. Känns fortfarande som det är ett tecken på att något är fel.
Hur kollar man om det är läckage mellan olja/vatten?

Han hävdar fortfarande att oljan ovanpå växellådan kommer från oljebyte. Filtret sitter en bra bit ifrån och längre ned och ska man missa påfyllningen får man missa grovt.
Har rengjort så gott det gick och tänkte se om det kommer nytt. Kan inte komma på något annat sätt än att hålla koll.

Vad tror den samlade eliten på detta forum. Ska försöka få ner bilen till dom men alltid bra att
av timebandit
Jag kan bekräfta att torkad kylarvätska blir vit :)
Spillde lite när jag bytte kylarvätska för inte så länge sedan. Vart inte så mycket men lämnar redigt stora vita fläckar :)
Användarvisningsbild
av Dede
OK. Då är det kanske torkad spolarvätska. Har dock aldrig varit med om att det satt sig som vit gegga på lock/i expansionskärlet. Ska försöka torka bort allt och se om det återkommer.
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]