Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nej hörni nu får soffan åka tak sen får vi höra hur det gick. :-)

Mitt tips blir om man inte vill köpa takräcke.
Ta 45x45 reglar såga ur små Jack för rejlsen. Lägg lite gummi eller tyg bita imellan rejlsen och reglarna för att slippa skavmärken..
Upp med soffan på dom. Spån spännbanden så soffan trycks mot dessa reglar. Kanske krokarna passar att krocka i rejlsen och spänna ner soffan mot reglarna så inget kan åka loss.

Lycka till.
Jag vet inte var du bor, men finns det ingen i din närhet som har ett släp att låna ut?
Nybbe_gefle skrev:Som yrkeschaffis blir man fanimej mörkrädd av en sån här tråd............

//David
då har du inte sett mycket.....

LGF-efterfordon på motorväg t ex, folk som kör mot trafiken i cirk.ringar etc...
av *pettson*
En soffa på taket är säkert spännande vid en sammanstötning. Lär inte behövas fart för att få en egen totalförstörd bil. Vad den man stöter samman med tycker om att mötas av en soffa vågar jag inte tänka på.
Ens eget tak är det minsta och sista problemet egentligen.
+1 :-)-)
när vi ändå är inne på ämnet om last på taket, någon som har erfarenhet av takboxar?

Tänkte eventuellt skaffa en att ha när man ska på semestet. Hur gör ni för att inte repa lacken?
- med tanke på höjden på XC70
Var förvarar ni dem när ni inte använder dem?
Då jag hade takbox hissade jag upp den i taket på garaget.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]