Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
tracker=paketspårningen på internet misstänker jag.

Att skicka in kopia på ordervärde är inte konstigt när du handlar från utanför EU. Du kommer få betala tull+moms helt enkelt på det beloppet.
av mortimer
Har ni andra också råkat ut för att försändelsen fastnat hos tullen eller har de olika rutiner beroende på vem som ska ha paketet ? Om det nu är så att jag åker på tullavgifter och moms så ska Autoplugin teamet få höra det; oavsett om det kan åtgärda eller inte.
av Lövet
Självklart är det tull när du handlar från länder utanför EU. Att tullen inte stoppar alla paket ändrar inte det.
av mortimer
Lövet skrev:Självklart är det tull när du handlar från länder utanför EU. Att tullen inte stoppar alla paket ändrar inte det.
Så din underton är att jag har bara haft otur att mitt paket fastnat i tullen ? Eller hur har det gått för er andra som beställt ?
av Lövet
Ja du har haft otur. Men det är ingen som gjort fel. "Problemet" är att tullen gjort rätt den här gången.
av Lövet
Ja det är de, men nog skickas väl Autoplugin från Ryssland? Det har de gjort tidigare iaf.
http://www.autoplugin.de/en/contacts.html
av oldtimersmc
Lövet skrev:Ja det är de, men nog skickas väl Autoplugin från Ryssland? Det har de gjort tidigare iaf.
http://www.autoplugin.de/en/contacts.html

Da!
Användarvisningsbild
av crumpets
mortimer skrev:Har ni andra också råkat ut för att försändelsen fastnat hos tullen eller har de olika rutiner beroende på vem som ska ha paketet ? Om det nu är så att jag åker på tullavgifter och moms så ska Autoplugin teamet få höra det; oavsett om det kan åtgärda eller inte.
Tror inte de bryr sig nämvärt om att du fått följa sveriges importlagar ärligt talat... Trist nog är det sånt man får räkna med när man tar hem grejer från utlandet. Det är sjukt surt och känns som en så onödig summa, men det är ingen som gjort fel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]