Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RWD
Skulle behöva ny sommardäck till nästa säsong och började kika lite om det fanns bra priser nu när det är lågsäsong.

Hittade då lite begagnade alternativ på bl.a. Cratus- och Ixionfälgar och tänkte att man kanske skulle passa på att byta upp sig till 18 tum och montera vnterdäck på 17-tummarna.
Har tidigare tyckt att Ixion är bl de snyggare originalfälgarna men hittade nu en uppsättning Cratus med bra Nokian hakka black däck.
Har nu lite svårt att bestämma mig om jag ska köpa dessa eller vänta på att jag hittar en uppsättning Ixion (eller nåt annat) med bra däck.
Finns i och för sig några Ixion med 5mm mönster kvar men då är det inte mycket bättre mönster än de jag har nu.

Vad tycker ni om Cratus-fälgarna resp Ixion?
Vad är ett rimligt pris för en uppsättning med en säsong gamla märkesdäck?
Senast redigerad av 1 RWD, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ca 5500-6500 för en uppsättning ixion utan mycket märken. Cratus ungefär samma, jag hade dock hellre letat ixion. Ser nyare ut, även om jag tycker cratus ser bra ut de också
Användarvisningsbild
av xerent
Tre schyssta fälgar som inte syns så ofta är Freja, Fortuna och Sleipner.

Ixion är fint men Ocean Storm ser billigare ut.
Användarvisningsbild
av RWD
xerent skrev:Tre schyssta fälgar som inte syns så ofta är Freja, Fortuna och Sleipner.

Ixion är fint men Ocean Storm ser billigare ut.
Freja gillar jag inte däremot är väl Fortuna och Sleipner rätt ok.
Odysseus gillar jag med
Vad är skillnaden på Ixion och Ocean Storm?
Användarvisningsbild
av xerent
Ocean Storm har detaljerna "felvända" på ekrarna, om du tittar noga. :grin:

Edit: Nej, fel av mig, det är skillnad på Ixion och Ixion II.
av Lövet
Har en uppsättning Cratus liggandes med nästan nya däck. Några 5500:- lär jag dock inte släppa dem för...
Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]