Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
Från 2400 igår före till byggd över natten som ni kan se. Så den där räknaren är slööö :P
Användarvisningsbild
av Strebern
Det är så det funkar tydligen.
Alla vittnar ju om att den räknar ner till ca 2000 bilar före i kö och sen över natten är den färdigbyggd.
av Ronne
Ja dom verkar ha fått upp farten i Torslanda. Nu hoppade bilen till produktion. Leveransen från 7 veckor till 4 veckor :D
Användarvisningsbild
av Rillee
Bara ni inte har fått en nybörjare som har byggt eran bil
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Satans less nu på detta väntade. Dessutom verkar dom flesta här få kortare levtid med tiden :) Min står bara helt still. Har gjort så i över 7 veckor nu, börjar snart undra om något är fel.

Den fryses dock om två dagar. Då hoppas jag på att det händer något. Om inte ska jag fan kontakta Volvo personligen, alt. beställer jag en Dacia!:)
av PeppeK
Verkar som att informationen på minvolvo.volvocars.se inte riktigt stämmer. Där står att min bil sedan igår är färdigbyggd men enligt en säker källa så är den defacto inte byggd. Den kommer vara klar den 26:e...

....en evig väntan detta.
Användarvisningsbild
av Strebern
Hämtar min bil imorgon, känns härligt!

Allt vad gäller tider har klaffat bra, och informationen på minvolvo verkar inte varit felaktig, dock undrar man hur äkta informationen är, dvs hur mycket data som man får presenterad är bara påhittad eller uträknad för att se bra ut och hur mycket är faktiska data från Volvos egna system.

Exempelvis räknaren som går ner till 2000 och plötsligt är bilen byggd? Volvo bygger ju inte 2000 bilar om dagen, snarare 200 om man ser nedräkningen 8) ...
Användarvisningsbild
av leiwi
hej och grattis till alla er som hämtar bilar.

Jag undrar om ni som fått era bilar skulle kunna skriva när ni beställde och när ni fick "vagnen"

Då kunde man se om det är totalhaveri eller vad som är i min volvo :shock:
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag har 5 veckor kvar av 13 totalt. Min order fryses på torsdag. Hoppas att det då kommer innebära att den går i prod rätt snart och att det rappar på!
av spuzz
Strebern skrev:Hämtar min bil imorgon, känns härligt!

Allt vad gäller tider har klaffat bra, och informationen på minvolvo verkar inte varit felaktig, dock undrar man hur äkta informationen är, dvs hur mycket data som man får presenterad är bara påhittad eller uträknad för att se bra ut och hur mycket är faktiska data från Volvos egna system.

Exempelvis räknaren som går ner till 2000 och plötsligt är bilen byggd? Volvo bygger ju inte 2000 bilar om dagen, snarare 200 om man ser nedräkningen 8) ...
Med risk att verka negativ så känns allt som ploj för att lura in oss på hemsidan :-)

Min gick från 2514 till 2414 upp till 2454. Finns ingen logik!
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 203

woofern sitter väl alltid till vänster i[…]

2025-08-15 09_02_32-volvo v60 subwoofer location […]

Oftast nere eller uppe

Det finns amerikansk (SAE) och europeisk (VDA) sta[…]