Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
perhall skrev:Jag tycker att XC70 ej sport med 17" är klart vinglig. Men också mycket bekväm. Inte många bilar som är så "vingliga" i prisklassen...
I så fall är också xc60 vinglig. Jag har båda bilar och tycker inte det finns större skillnad i 210 kmh.
Användarvisningsbild
av Robbi
När jag provkörde de båda bilarna med vanlig kaross upplevde jag båda likvärdiga i komfort men skillnaden låg i storleken. Då 70 är lite större blev det lite mer amerikagung, lite svampigare medan 60 gungade lite snabbare. Svallet låg kvar aningen längre på 70. Svårt att förklara men herre gud vi snackar ändå smågung och mikrofeeling. Min sambo hade ingen aning om vad jag snackade utan upplevde båda bilarna som lika "skitsköna" att köra. Med sport chassit på XC70 känns bilen som en lite fastare XC60, skulle jag nog beskriva det som.
Det är ingen diskussion om att XC70 är rätt gungig. Om det sedan är bra och bekvämt eller dåligt och vingligt är upp till betraktaren.

Jag tycker att XC70 med originalfjädring passar mig. I alla fall passar den hur jag vill ha en högbyggd herrgårdsvagn -- kanske inte hur jag skulle vilja att en vanlig sedan betedde sig. Eller ännu värre en sportbil.

Jag har full förståelse att en del vill ha fastare chassi med mer feedback.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag hade inget alls emot XC70 med original men valde sport ändå. Smaksak, är inte överhuvudtaget så känslig av mig, min första bil var en 740 och den gungade.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]