- mån 17 nov 2014, 21:47
Visst funkar det men det är knappast ett bra sätt att hantera en transport
Moderator: Moderatorer
Gotlandsbästa skrev:Saknar du krok kan du be en vän göra detta.Haha har tyvärr en krok :lol: Så jävla fin!
Gotlandsbästa skrev:Saknar du krok kan du be en vän göra detta.Den var inte att leka med. Jag har sett en gång en som bundit kärran i bogser öglan, men detta var värre. Hur gör dom med lite last och uppförbacke?
Denzar skrev:Hur tjockt är taket ens? Bara tunn plåt i princip?Vet inte hur det är på nyare bilar, men äldre(-00) så är det ju typ bara en tunn plåt med några tvärgående balkar under. Är väl ingen risk att man får "taket i huvudet", men det är ju väldigt lätt att få bucklor och skit...
Jag köper inte grejer som jag läst skit om, idiotiskt. Dumsnålt. Så nu är jag nöjd.Jag hade inte för avsikt att vara dryg, vet inte vad du läst om Biltemas lastbågar, men de känns som en 100ggr bättre idé än att slänga upp en soffa direkt på taket, och de lär vara bra nog för att bära en soffa 10km. De håller förmodligen bilens livslängd ut om du bara behöver köra lite plank eller dylikt någon gång framöver, så se dem inte som en engångskostnad.
Jag är inte dum i huvet och slänger upp något hur som helst på taket och kör.... ....men varför inte hjälpa varandra som med allt annat, utan att dryga?