Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Wolfyswe skrev:Ett tips, när du hittat bultarna så ta det försiktigt när du tar bort bultarna och sedan monterar du
riktiga låsbultar som du så klart köpt i förväg.
Detta kommer spara dig mycket huvudvärk vid hjulbyte eftersom Volvos bultar är av usel kvalité
och till sist måste borras bort då de inte kommer gå att ta av.
Vilka tänker du på då? Dom till S60/V70N är sämre än dom till nya generationen av S80/V70 vad jag förstått.
Taxen47 skrev:Är det någon som vet vad som fattas i de tomma utrymmena på bilden?

Bild
I den lilla gropen som är lite snett uppåt vänster, räknat från själva öglan på bogseröglan (tvärs över domkraften i mitten), där ska nyckeln till låsskruvarna sitta.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
börne skrev:
Wolfyswe skrev:Ett tips, när du hittat bultarna så ta det försiktigt när du tar bort bultarna och sedan monterar du
Detta kommer spara dig mycket huvudvärk vid hjulbyte eftersom Volvos bultar är av usel kvalité
Vilka tänker du på då? Dom till S60/V70N är sämre än dom till nya generationen av S80/V70 vad jag förstått.

Rent allmänt är detta för mig en regel, jag bryr mig inte om det är till s80 eller v70.
Är de taniga i kanterna som de som jag tänker på, så är mitt motto "Kasta skiten"
Användarvisningsbild
av börne
Wolfyswe skrev:
börne skrev:

Rent allmänt är detta för mig en regel, jag bryr mig inte om det är till s80 eller v70.
Är de taniga i kanterna som de som jag tänker på, så är mitt motto "Kasta skiten"
S80 eller V70 spelar ju ingen roll då det i grunden är same shit... menar bara att det inte är samma till dom äldre bilarna som till dom nyare som har en styrhylsa, ska mycket till innan man drar snett osv, men visst vissa lyckas ju dra sönder allt.
Perra83 skrev:
frefre skrev:
d5summum skrev:Kommer att kasta låsbultarna åt skogen och ha vanliga istället.
Hear hear!! :-)-)
Det va länge sedan jag gjorde! Har man nivåsensor till larmet så finns ingen anledning att ja låsbultar.
Ahh... du tänker så. Jag tänker snarare att det finns knappast någon som vill stjäla fula 17-tummare med 225:or på längre. :mrgreen:
Ännu mindre någon som vill stjäla 16-tums vinterhjul...
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]