Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ErikV40
Tusen tack för ett bra svar Fruppzor!

Mitt ljud kan tänkas vara samma sak. Både runt handskfacket och dörren vid musik.
Användarvisningsbild
av ErikV40
Jag funderade vidare på det med musik.

Jag hittade Bass Tester på Spotify. När jag sätter på 65Hz så kan jag lugnt o stilla gå runt och hitta var det skramlar. Det är framförallt nedre delen av dörrarna. Både passagerare och vänster back.

Har fått en tid att fixa det. Bara att vänta.
Användarvisningsbild
av Volvotorsk
Efter ynka 300 mil har jag råkat ut för att jag inte kunde låsa upp bilen. Fick låsa upp manuellt med larm-tjut som följd. Retligt att väcka alla grannar med nya bilen...
Vid byte till vinterdäck varnar den för lågt däcktryck. Också störande.
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Volvotorsk skrev:Efter ynka 300 mil har jag råkat ut för att jag inte kunde låsa upp bilen. Fick låsa upp manuellt med larm-tjut som följd. Retligt att väcka alla grannar med nya bilen...
Råkade ut för varning för lågt däcktryck jag också. Fick min levererad med vintersulorna på. Jag hann bara hem så varnade den. Åkte till macken, justerade trycket och satte igång kalibrering av däcktrycket på väg därifrån. Har nu kört 131 mil i bilen och det har inte återkommit.
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Henkan skrev:Små och obekväma stolar tycker jag, och då är jag av den smalare sorten.
Jag är ca 1,80 - 83 kg. Sitter sjukt skönt i bilen. Igår fick frugan köra när vi hämtade grabben och jag säger samma om baksätet. Satt väldigt bra med armstödet nerfällt. Men max två vuxna bak.
Användarvisningsbild
av Volvotorsk
Volvotorsk skrev:Efter ynka 300 mil har jag råkat ut för att jag inte kunde låsa upp bilen. Fick låsa upp manuellt med larm-tjut som följd. Retligt att väcka alla grannar med nya bilen...
Kan meddela att dessa fel löste sig med mjukvaruuppdatering. :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]