- sön 16 nov 2014, 13:29
#918440
Har ett par frågor om vår V50 1.8f 2009 som jag hoppas kunna få svar på hyfsat snabbt genom er.
Någon som vet om det ska sitta ett skydd över ODB-kontakten eller den sitter helt oskyddad?
Någon som råkat ut för att det ligger olja/oljerester ovanpå växellådan (vid "hammaren" som jag tror är växellänkaget)?
Vitt gegg i locket till expansionskärlet, något man ska oroa sig för?
Hur högt/långt ska man behöva dra handbromsen om den är rätt justerad?
Var sitter kupéfiltret och hur jobbigt är det att kontrollera/byta?
Någon som vet om det ska sitta ett skydd över ODB-kontakten eller den sitter helt oskyddad?
Någon som råkat ut för att det ligger olja/oljerester ovanpå växellådan (vid "hammaren" som jag tror är växellänkaget)?
Vitt gegg i locket till expansionskärlet, något man ska oroa sig för?
Hur högt/långt ska man behöva dra handbromsen om den är rätt justerad?
Var sitter kupéfiltret och hur jobbigt är det att kontrollera/byta?
│ V70 2,4 │ 2005 │ 140hk │ manuell │ 21400 mil │ SÅLD
│ V50 1.8F│ 2009 │ 125hk │ manuell │ 12600 mil │
│ V50 1.8F│ 2009 │ 125hk │ manuell │ 12600 mil │