- mån 17 nov 2014, 10:25
Jag har iofs diselvarianten, men det luktar diesel/avgaser när den används. Känns när man står bredvid bilen.
Moderator: Moderatorer
Kite skrev:Jag har iofs diselvarianten, men det luktar diesel/avgaser när den används. Känns när man står bredvid bilen.Ok är lite förvirrad av just denna fråga. Jag har beställt en med bensinvärmare. Problemet är att min bil står i ett garage så jag misstänker att vä'rmaren blir ett problem.
fyrahjul skrev:Har du ett eget varmgarage som bilen står i?Kite skrev:Jag har iofs diselvarianten, men det luktar diesel/avgaser när den används. Känns när man står bredvid bilen.Ok är lite förvirrad av just denna fråga. Jag har beställt en med bensinvärmare. Problemet är att min bil står i ett garage så jag misstänker att vä'rmaren blir ett problem.
En variant är att jag kör den en stund på morgonen med porten öppen, om det nu fungerar, dvs att det inte blir gaskammare där om jag har den öppen.
Enligt säljaren på Volvo här så säger han att han själv kör sin värmare i en carport utan problem. Det är ju visserligen carport, men han tyckte jag skulle avvakta i frågan om att eventuellt lägga på en elektrisk motorvärmare, för att kolla om det inte fungerar än då i mitt garage. Han tror inte det blir ett problem. Dvs med öppen port.
Jag får helt enkelt prova. Känns olustigt att behöva slänga ut 6000 på en sådan då en värmare ingår :)
Rudolfs skrev:Det finns ingen värme i det nej, dock lär det väl vara lite varmare i det då det är slutet så att säga. Är typiskt garage för ett radhus :)fyrahjul skrev:Har du ett eget varmgarage som bilen står i?Kite skrev:Jag har iofs diselvarianten, men det luktar diesel/avgaser när den används. Känns när man står bredvid bilen.Ok är lite förvirrad av just denna fråga. Jag har beställt en med bensinvärmare. Problemet är att min bil står i ett garage så jag misstänker att vä'rmaren blir ett problem.
En variant är att jag kör den en stund på morgonen med porten öppen, om det nu fungerar, dvs att det inte blir gaskammare där om jag har den öppen.
Enligt säljaren på Volvo här så säger han att han själv kör sin värmare i en carport utan problem. Det är ju visserligen carport, men han tyckte jag skulle avvakta i frågan om att eventuellt lägga på en elektrisk motorvärmare, för att kolla om det inte fungerar än då i mitt garage. Han tror inte det blir ett problem. Dvs med öppen port.
Jag får helt enkelt prova. Känns olustigt att behöva slänga ut 6000 på en sådan då en värmare ingår :)
fyrahjul skrev:Det behöver inte vara varmt i kupén för mig, huvudsaken är som sagt att jag inte sliter på och kallstartar motorn. Om man slår på en bensinvärmare, hinner den värma upp motorn till acceptabel temp (inte kupén) så att den inte far illa på låt oss säga 15 min?Om det är typiskt radhusgarage passar det inte bättre med elektrisk???
Just denna fråga hittar jag inte svar på.
Problemet för mig är att jag bara har 15-20 min körtid sedan. Så att ha den på i 1 timme kommer ge mig problem med batteriet förmodligen :)
LazerHawke skrev:Jo det har vi redan konstaterat tidigare :) Men jag vill fortfarande ha svar på denna fråga, om det går :) Är ett garage med öppen port. Enligt en kille på en bilverkstad idag släpper den inte ut så mycket avgaser. Om jag minns rätt sa han ca 1 dl bensin förbrukas per timme med en bensinvärmare.fyrahjul skrev:Det behöver inte vara varmt i kupén för mig, huvudsaken är som sagt att jag inte sliter på och kallstartar motorn. Om man slår på en bensinvärmare, hinner den värma upp motorn till acceptabel temp (inte kupén) så att den inte far illa på låt oss säga 15 min?Om det är typiskt radhusgarage passar det inte bättre med elektrisk???
Just denna fråga hittar jag inte svar på.
Problemet för mig är att jag bara har 15-20 min körtid sedan. Så att ha den på i 1 timme kommer ge mig problem med batteriet förmodligen :)
Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]