Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
apersson850 skrev:Har du snö i Borås redan??
Nejdå, men det går väl att testa skyddsplåten utan snö :)
Likafullt gick skyddsplasten under motorn sönder första vintern.
Jag har ju haft min bil i tre vintrar.
av Maccie
Känns plötsligt ännu mer rätt med mitt "minskydd" om bara packad snö under bilen kan ha sönder plastskölden.

Kanske inte kommer att köra avsiktligt i bumlingterräng alltför ofta, men skogsvägar med rejält snödjup och forcering av snövallar medelst bilens nos, det tror jag blir ganska vanligt.
av Wachtel
Är intresserad av skyddsplåten jag med då jag rätt ofta kör på skogsvägar av sämre sort. Har ni som satt på den haft någon nytta av den? Kanske mest en försäkring som känns bra när man åker där mittsträngen är välbeväxt.
av CMD
Bumpar den här tråden lite efter dagens lekstuga på leriga och spåriga skogsvägar. Finns de här skyddet att köpa fortfarande och passar det till en D5 AWD? Vet att när jag åkte XC förra svängen MY03 så fanns plåten att köpa men inte i kombo med diesel och AWD. Nån som vet hur de ser ut idag?
av Xc70my13
CMD skrev:Bumpar den här tråden lite efter dagens lekstuga på leriga och spåriga skogsvägar. Finns de här skyddet att köpa fortfarande och passar det till en D5 AWD? Vet att när jag åkte XC förra svängen MY03 så fanns plåten att köpa men inte i kombo med diesel och AWD. Nån som vet hur de ser ut idag?
Det finns, har det på en 2013 xc70 diesel-awd. Skikkelige saker!
av CMD
Xc70my13 skrev:
CMD skrev:Bumpar den här tråden lite efter dagens lekstuga på leriga och spåriga skogsvägar. Finns de här skyddet att köpa fortfarande och passar det till en D5 AWD? Vet att när jag åkte XC förra svängen MY03 så fanns plåten att köpa men inte i kombo med diesel och AWD. Nån som vet hur de ser ut idag?
Det finns, har det på en 2013 xc70 diesel-awd. Skikkelige saker!
Nån som har nå pris?
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.