Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RilleS
Kollade precis på prislistan på volvocars.se och där ser det ut som att man plockat bort silverrailsen på "standard-classic" och sänkt priset på bilen med 2000:- och sedan lagt in dem i momentum-paketet och höjt detta lika mycket istället.
Jag tycker silverrailsen är snygga och de passar bra ihop med de kromade handtagen, särskilt på en mörk bil.
/Rille
Senast redigerad av 1 RilleS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av exup
RilleS skrev:Kollade precis på prislistan på volvocars.se och där ser det ut som att man plockat bort silverrailsen på "standard-classic" och sänkt priset på bilen med 2000:- och sedan lagt in dom i momentum-paketet och höjt detta lika mycket istället.
Jag tycker silverrailsen är snygga och de passar bra ihop med de kromade handtagen, särskilt på en mörk bil.
/Rille
Där sa du något,jag var ju inne förra veckan,och då mumlade han något om silverrails ihop med momentumpaketet osv,jag ska ringa imorrn och höra för jag tog momentumpkt till min.Men somsagt,va dealen med silverrails när han beställde,då ska ju han givetvis ha det,ingenting som Volvo kan efterkonstruera.
Användarvisningsbild
av Janne3
Tycker att de va tråkigt för dig ,visar man att det sitter det på försäljnings bilderna så ska de va med om inte annat är sagt ,men en tröst är att ja tycker att tillen svart bil passar även dessa utmärkt
av Frigge
jiha skrev:För ca. 2-3 veckor sen sänktes priset på samtliga V70classic modellerna med 2000 kr ex. standard från 239900 till 237900.

// jiha

Ok, det var mer än jag visste. Kanske är det så att dom valt att inte sälja dom ihop med en bil man räknar med att sälja större volymer av pga att tillverkaren verkar ha svårt att leverera det antal som behövs.
Dock har du inget att oroa dig för, står det i köpekontraktet att du ska ha dessa på bilen så kommer du få det. Kanske kan vara kul att hotta upp bilen med dessa Silvriga senare istället för direkt :wink: . Vet att det disskuterats fram o tillbaka med vissa kunder, vissa vill ha dom o vissa vill inte ha dom utan vill hellre ha dom svarta.
av NCR
Jag tyckte den var ruskigt snygg, även om det inte har med sakfrågan att göra. :D
Användarvisningsbild
av Jensen
Detta är något som din säljare borde ha vetat om då informationen
gått ut till samtliga ÅF.
Classic 237900:- dom vanliga railsen.
Classic Momentum 249900:- inkl dom silverfärgade.
samtliga kunder som beställt bilar innan ändringen behöver inte oroa sig för att inte få dom silverfärgade railsen, det skall bytas så fort din ÅF fått in dom.
Att inte hämta ut bilen är väl lite att ta i.
till din ÅF:s försvar kan tilläggas att Volvo ibland gör denna typ av ändringar utan att man fått nån förvarning.
Det finns nån liknande grej när det gäller valet utav fälg, kommer inte riktigt ihåg vad som stod i det mailet.
Användarvisningsbild
av Svahn
Pratade just med säljaren om min beställda Classic, enl. ett möte som han varit på i stockholm under tisdagen så går det ej att få silver-rails.
Inte ens till dom som redan har beställt, dock skulle en kreditering utgå till dom som får svarta rails.....
Hänvisade då till kontraktet, där det står silver rails men det finns helt enkelt inget annat än svart att få. Den enda möjliga lösningen som kan gå
är att säljaren tar rail´s från en classic som han har i lager och byter på min....
Vilken parodi !!!!
av S60AWD2.5T
Då borde ju köpet kunna hävas.
Om säljaren inte kan leverera bestäld vara osv...
Användarvisningsbild
av jiha
Jensen:
samtliga kunder som beställt bilar innan ändringen behöver inte oroa sig för att inte få dom silverfärgade railsen, det skall bytas så fort din ÅF fått in dom.Att inte hämta ut bilen är väl lite att ta i.
Tydligen inte. :roll:
Användarvisningsbild
av Jensen
Infon vi fick på Bilia var att kunder som fått dom svarta kommer
att få dom utbytta.
Om du nu mot all förmodan enligt din ÅF inte skulle få dom silverfärgade railsen så måste du väl driva med att du inte skulle hämta ut bilen pga railsen???

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]