lennarte skrev:Snyggt jobbat
Det är faktiskt ganska många saker man kan göra själv men "vanliga enkla" verktyg. Man måste dock "veta vad man gör" för det kan ju lätt bli fel. Det är ju trots allt ganska viktigt att det blir "rätt och riktigt" när det gäller bromsar. Hoppas nu att du får "luftat" bromsarna ordentligt och att du samtidigt bytt ut all bromsvätska mot ny, så behöver du inte tänka på den saken på några år.
Mvh
Lennart
Ska ut och fylla på bromsvätska imorgon och lufta hela systemet, pedalen faller hela vägen ner till botten just nu eftersom mycket av den bromsvätskan som jag hade i från början läkte ut eftersom jag försökt många månader tidigare och sedan lämnat bilen över natten med läkande rör. Skulle dock vilja påstå att det var bra på sitt eget sätt eftersom det inte var mycket bromsvätska att brottas med när jag väl bytte rören.
Detta var inte svårt alls, tog mig runt 4 timmar på vänster fram(eftersom det var första gången och jag provade mig fram men också för att den sidan var svårare att böja röret till en bra position) och sedan tog jag höger fram nästa dag vilket tog mig typ 30-45 minuter.
Ska hålla nogrann koll på om det läcker vid ändarna osv ett tag framöver så man kan vara säker på att bromsarna finns när man behöver dom

-)